خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس تهران بزرگ خبر داد:

دستگیری ۲۶۲ سارق، مالخر و جاعل در طرح کاشف ۴

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۵۸۶

رییس پلیس تهران بزرگ از دستگیری ۲۶۲ نفر سارق، مالخر و جاعل در طرح کاشف ۴ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی، رییس پلیس تهران بزرگ در حاشیه طرح کاشف ۴ با تبریک پیروزی قدرتمندانه تیم فوتبال پرسپولیس در مقابل النصر گفت: تیم پرسپولیس با برد خود در شب گذشته با وجود اوج کم لطفی برخی افراد در خارج از کشور مردانه جنگید و ملت را شاد کرد.

وی ادامه داد: در ادامه طرح‌های مختلف پلیس برای برپایی امنیت در پایتخت شاهد دستاوردهای تلاش چند روزه همکارانم در پلیس آگاهی مرکز و دیگر پایگاه‌های پلیس هستیم.

رییس پلیس تهران بزرگ با اشاره به چهارمین مرحله از طرح کاشف ۴ گفت: چهارمین مرحله طرح کاشف ۴ باندهای سرقت و جعل و کلاهبرداری منهدم و سارقان باندی حرفه‌ای سابقه‌دار که جرائمی از جمله سرقت مسلحانه، آ‌دم‌ربایی، جعل، سرقت منازل و اماکن، زورگیری و ... انجام داده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: در این مرحله از طرح کاشف ۲۶۲ سارق، مالخر، زورگیر و مجرمان به عنف که به صورت گروهی و باندی فعالیت می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند. همچنین ۷۰۵ نفر از این افراد در باندهای سرقت، زورگیری و کیف‌قاپی تحت عنوان مامور فعالیت می‌کردند. همچنین ۶۶ نفر از سارقان اماکن و منازل و ۱۸ نفر از سارقان خودرو و موتورسیکلت دستگیر شده‌اند این باند که شامل سه نفر بودند خودروهای گرانقیمت را سرقت کرده و با استفاده از جعل سند شماره موتور و شماره خودرو اقدام به فروش این خودروها کردند این باند حدود ۱۰ سال فعالیت داشته و در حال حاضر خودروهایی که از ۱۰ سال قبل به سرقت رفته بودند در این باند شناسایی و کشف شدند.

وی ادامه داد: از این باند سه نفره که به صورت بسیار پیچیده و حرفه‌ای عمل می‌کردند تاکنون ۳۰ دستگاه خودرو کشف و ضبط شده است.

رییس پلیس تهران بزرگ با اشاره به باند ۱۳ نفره سرقت موتورسیکلت گفت: از این باند نیز ۵۰ دستگاه موتورسیلکت گرانقیمت کشف و ضبط شده است که کمترین قیمت این موتورسیکلت بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان بوده است و بررسی این پرونده همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به انهدام باند جعل و کلاهبرداری گفت: ۳۱ نفر در ارتباط با باندهای جعل و کلاهبرداری شناسایی و دستگیر شده‌اند که در یک مورد نیز یک شرکت لیزینگ خودرو که بالغ بر ۳۰۰ نفر شاکی داشتند، شناسایی و منهدم شده‌اند، این شرکت‌های لیزینگی بدون مجوز اولیه اقدام به فروش خودرو کرده و متاسفانه مردم به این شرکت‌ها اعتماد می‌کنند، در حالی که ما بارها در خصوص اقدامات مجرمانه این شرکت‌های لیزینگی هشدار داده‌ایم.

وی ادامه داد: در این مرحله از طرح کاشف چندین باند که انواع و اقسام مدارک دولتی مدارک تحصیلی و سند برای آزادی زندانیان جعل می‌کردند شناسایی و منهدم شده‌اند و همچنین ۱۶ نفر در ارتباط با جرائمی مانند قتل، سرقت مسلحانه و آدم ربایی دستگیر شده‌اند در بین این افراد نیز گروهی که در منطقه مرزداران به صورت مسلحانه اقدام به قدرتمایی می‌کردند، همه اعضای این باند نیز شناسایی و دستگیر شده‌اند.

رییس پلیس پایتخت با هشدار به محکومان فراری گفت: این محکومان در امان نخواهند بود و ما برنامه‌ریزی مفصلی برای برخورد با محکومان فراری انجام داده‌ایم و به طور ویژه در طرح‌های پلیس با این افراد برخورد می‌شود، در این مرحله از طرح کاشف نیز ۱۵ محکوم فراری دستگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: دستگیرشدگان در طرح کاشف ۴ به صورت باندی فعالیت می‌کردند و ما در این طرح ۶۴ باند سرقت، ۲۴ باند کیف قاپ، ۱۵ باند سرقت اماکن و منازل، ۱۸ باند سرقت خودور و موتور سیلکت، ۵ باند جعل، دو باند سرقت مسلحانه و آدم ربایی را منهدم و در مجموع ۲۶۲ نفر نیز دستگیر شده‌اند. همچنین بالغ بر دو هزار و ۸۱۳ فقره سرقت از این افراد نیز کشف شده است.

او درباره تحویل اموال مسروقه به مال باختگان گفت: تلاش بر این است که اموال مسروقه در اسرع وقت و در کمترین زمان به صاحبانشان تحویل شوند و بخشی از این متاسفانه قبل از کشف به فروش می‌رسند که این موضوع کار پلیس را سخت می‌کنند بخش دیگری از اموال نیز که توسط ماموران ما کشف می‌شوند در سامانه نما بارگذاری شده و ما از مال باختگان تقاضا می‌کنیم که برای شناسایی اموال خود به سامانه نما در سامانه پلیس مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز