خبرگزاری کار ایران

اقدامات آبخیزداری در حوزه آبخیز اخترآبادِ ملارد آماده بهره‌برداری شد

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۵۴۴

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد اعلام کرد: اقدامات آبخیزداری که با هدف کنترل سیل و مهار روان آب ها در حوزه آبخیز «اخترآباد» این شهرستان به مرحله اجرا درآمده بود، آماده بهره برداری شده است.

به گزارش ایلنا، سید فضل الله محمدی با بیان اینکه این اقدامات با اعتباری بالغ بر 19میلیارد ریال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا شده است، افزود: این اقدامات در قالب عملیات مکانیکی شامل احداث بندهای سنگی گابیونی به حجم 3160 مترمکعب و بندهای سنگی-ملاتی به حجم 2805 مترمکعب انجام شده است.

وی اجرای پروژه های آبخیزداری را در کنترل سیلاب و کاهش خسارت های احتمالی بسیار موثر دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه موضوع سیل یکی از مخاطرات مهم زیست محیطی و دغدغه مردم محسوب می شود، از این رو اقدامات آبخیزداری می تواند از خسارت های وارده به زیر ساخت ها، تأسیسات و اماکن مسکونی به جد پیشگیری کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، این مسئول منابع طبیعی شهرستان ملارد به دیگر مزایای عملیات آبخیزداری اشاره کرد و بیان داشت: با اقدامات آبخیزداری باران و سیلاب به داخل زمین نفوذ کرده و موجب تقویت سفره های آب زیرزمینی شده و همچنین این اقدامات حفظ خاک و بهبود پوشش گیاهی را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز