خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران:

محدودیت‌های دو هفته‌ای در تهران اعمال شود

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۳۷۸

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران بر لزوم اعمال محدودیت‌های دو هفته‌ای در تهران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ ناهید خداکرمی در جریان دویست و چهلمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: روز گذشته بخشنامه‌ای از سوی استانداری مبنی بر محدودیت یک هفته‌ای برای استان تهران صادر شد. این اقدام علاوه بر اینکه می‌تواند گامی در کنترل بیماری باشد، اما نگرانی‌هایی را به دنبال دارد. 

او ادامه داد: سوالی که اکنون مطرح است این است که آیا با تعطیلی یک هفته‌ای تهران می‌توانیم اپیدمی را کنترل و مهار کنیم که جواب آن خیر است. طی صحبتی که من با اپیدمیولوژیست‌ها داشتم معتقدند که تعطیلی یک هفته‌ای تنها یک فراز و فرود در منحنی اپیدمی ایجاد می‌کند و اثربخش نخواهد بود و مجددا پس از آن پیک دیگری را شاهد خواهیم بود. 

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: اگر نتوانیم محدودیت‌ها را حداقل به مدت دو هفته اعمال کنیم،‌ مفیدتر آن است که بیهوده امور شهر را متوقف و یا کند نکنیم و ایمنی گله‌ای را پیش ببرند. اگر وضعیت قرمز است که هست،‌ به جای یک هفته باید دو هفته حداقل تعطیل شود و آن نیز با مقدمات و آمادگی صورت گیرد. 

خداکرمی ادامه داد: چرا به تصمیمات روزمره و بدون پیش‌بینی عادت کرده‌ایم؟ فاصله گذاری و محدودیت‌ها را باید در برنامه‌ها لحاظ کنیم و رسانه نیز باید به کمک استانداری و شهرداری بیاید و کل بسته پیشنهادی به مدت دو هفته اجرا شود. ضمن اینکه اگر مسافرت‌ها محدود نشود و شاهد ازدحام در مبادی ورودی و خروجی تهران باشیم مجددا شاهد حرکت ویروس از تهران به مناطق پاک خواهیم بود.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: شهرداری هم پیشنهاد می‌کنیم محدودیت‌های دورکاری کارمندان را لحاظ کنند. اگرچه احیای اقتصاد اولویت اصلی است اما جان مردم در درجه اول اهمیت قرار دارد و از استانداری خواهش می‌کنیم محدودیت دو هفته‌ای را با کنترل رفت و آمد از منازل و خروجی‌های شهر تهران در دستور کار خود قرار دهند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز