خبرگزاری کار ایران

تأکید بر لازم الاجرا بودن دستورالعمل نحوه مشارکت مردم در مأموریت‌های قوه قضاییه

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۸۸۳

آیت‌الله رییسی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد در پیگیری مأموریت های قضایی بیان کرد: دستورالعمل نحوه مشارکت مردم در مأموریت‌های قوه قضاییه لازم الاجراست و این دستورالعمل برای ثواب یا قرار گرفتن در زونکن پس از رؤیت صادر نشده است.

به گزارش ایلنا به نقل از واحد اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رییس قوه قضاییه تصریح کرد: قانون نقش مردم در حوزه پیشگیری و کشف جرم، دادرسی ها و اصلاح و بازاجتماعی شدن مجرمان را به روشنی تبیین کرده و همه بخش های ستادی و استانی دستگاه قضا باید در مأموریت های راهبردی و کاربردی از این ظرفیت عظیم استفاده کنند.

آیت‌الله رییسی از «حبس زدایی» به عنوان یکی از سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و از راهبردهای جدی قوه قضاییه یاد کرد و خطاب به همکاران قضا در استان ها متذکر شد تا جایی که امکان دارد، در صدور احکام قضایی از مجازات های جایگزین حبس استفاده کنند.

رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم «تدوین پیوست رسانه ای برای پرونده های مهم قضایی» نیز تأکید کرد و گفت: اطلاع رسانی دقیق و به موقع و تنویر افکارعمومی در کاهش اظهارنظرهای غیردقیق یا مغرضانه و خنثی کردن تلاش معاندین علیه دستگاه قضا بسیار اثرگذار است.

«آموزش‌های حقوقی و قانونگرایی در تولیدات رسانه ای به ویژه در رسانه ملی» از دیگر تأکیدات آیت الله رئیسی بود و رئیس دستگاه قضا در این خصوص تأکید کرد: احترام به قانون و حقوق عامه باید در همه شهروندان نهادینه شود و این کار از وظایف مهم همکاران ما در تعامل با رسانه هاست.

آیت‌الله رییسی تأکید کرد: مدیران و فرهنگ سازان نقش مهمی در شکل گیری جامعه قانونمند دارند و هر چه آنها بیشتر پایبند و عامل قانون باشند، مردم نیز بیشتر به قانون احترام می گذارند و قانونگراتر خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز