خبرگزاری کار ایران

صدور اسناد تک برگ کاداستری برای حدود ۷۰۰۰ هکتار از عرصه‌های ملی استان تهران

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۸۷۵

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در بیست و نهمین جلسه کارگروه رفع موانع تثبیت مالکیت در اراضی ملی و دولتی استان تهران اظهار کرد: طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگ اقدامی زیربنایی و راهی به سوی تثبیت مالکیت دولت در عرصه های ملی و دولتی است.

به گزارش ایلنا، علینقی حیدریان از صدور اسناد تک برگ کاداستری برای حدود ۷۰۰۰ هکتار از عرصه های ملی استان تهران خبر داد و اظهارکرد: با برگزاری مستمر جلسات کارگروه مشترک و تعامل خوبی که بین منابع طبیعی و ثبت اسناد استان تهران وجود دارد اجرای طرح کاداستر از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است.

وی ادامه داد: در این جلسه ۳۵ پلاک ثبتی واقع در شهرستان های ملارد، دماوند و شمیرانات شامل حدود ۶۰ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت و موانع موجود بر سر راه کاداستری شدن این اراضی برطرف شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اجرای طرح کاداستر را یکی از ضروریات مهم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دانست و اظهارکرد: این طرح جزو ابزار فنی، حقوقی و اطلاعاتی زیربنایی کشور به شمار می آید و با توجه به اهداف توسعه پایدار و لزوم تأمین امنیت اجتماعی اقدامی مهم و موثر در تأمین امنیت فردی و اجتماعی جامعه محسوب می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، حیدریان به اهمیت و برخی از مزایای اجرای طرح کاداستر اشاره کرد و گفت: با صدور اسناد مالکیت کاداستری در قالب طرح کاداستر که از ضریب امنیتی بالایی برخوردار است علاوه بر پاسخگویی سریع به مراجعان و بر طرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی، از وقوع پدیده زمین خواری، جعل اسناد و سوء استفاده های احتمالی از این اراضی جلوگیری می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز