خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

روند اجرا و نظارت بر پروتکل‌ها کاهشی شده است

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۸۲۵

وزیر کشور گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد که روند اجرای نظارت بر پروتکل‌ها متاسفانه کاهشی بوده است، این کاهش اثر خود را در تعداد بیماران مبتلا و بستری شدگان و همچنین متوفیان ناشی از کرونا نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه کمیته انتظامی امنیتی کرونا گفت: موضوعاتی که امروز در این جلسه مطرح شد، در چند محور بود یکی از این موضوعات بحث بازنگری در نحوه اعمال اجرا و نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی بود.

وی ادامه داد: در همین خصوص گزارش مفصلی مطرح شد و گزارش‌ها نشان می‌دهد که روند اجرا و نظارت متاسفانه کاهشی بوده است، این کاهش اثر خود را در تعداد بیماران مبتلا و بستری شدگان و همچنین متوفیان ناشی از کرونا نشان می‌دهد.

 وزیر کشور خاطرنشان کرد: از همین‌رو تاکید شد، مجدداً ادارات اصناف اماکن عمومی و تمام مواردی که تاکنون برای آنها پروتکل نوشته شده است، زمانبندی اجرا و نظارت خودشان را در ظرف یک هفته به این کمیته ارائه دهند و همچنین مواردی که در حد زیر متوسط رعایت می‌کنند، مصوب شد حتما به آنها تذکرات لازم به صورت کتبی ارائه شود.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: دستگاهها همچنین برنامه زمان رسیدن به وضعیت مطلوب را نیز به ما ارائه دهند.

 وی درباره تولید ماسک نیز گفت: موضوع ماسک در این جلسه مجددا مطرح شد. همچنین گزارشی مبنی بر اینکه در حال حاضر ماسک با قیمت ۱۰۰۰ و ۱۳۰۰ تومان تولید و توزیع می شود و این شبهات ایجاد شده مبنی بر اینکه این ماسک به راحتی در اختیار مردم نیست از همین رو قرار شد، نحوه توزیع ماسک در یک ماه اخیر را مورد بررسی قرار داده گزارش دقیقی از آن ارائه شود، اولویت ها نیز در این خصوص مشخص شده است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارشی که به ما ارائه شده است، روزانه حدود ۲۰ میلیون ماسک تولید می شده که در مورد مواد اولیه آن نگرانی های وجود دارد که مقرر شده است پیگیری های لازم در این خصوص انجام شده و نگرانی دوستان در این زمینه برطرف شود.

 وزیر کشور خاطرنشان کرد: موضوع تهران به عنوان الگویی ویژه برای اجرای سیاست‌های جدید از جمله جریمه کردن متخلفان و افرادی که رعایت نمی‌کنند، نیز در این جلسه مطرح شد و مقرر شد طبق دستورالعملی که امروز نوشته شده است تهران را به صورت الگو پیگیری کنیم و به صورت جدی نظارت های لازم را در این خصوص داشته باشیم و موضوع جریمه را اگر ستاد تصویب کند با روش هایی که کمترین مواجهه با مردم را داشته باشد و بهترین نتیجه را بدهد به کمک دستگاه های اجرایی انشاالله پیگیری کنیم.

 وی ادامه داد: موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد، بحث بازدارندگی اقناع سازی و همراهی مردم بود. در حال حاضر روند تمام اقداماتی که تاکنون صورت گرفته است، قابل قبول بوده اما برای رسیدن به نقطه مطلوب که ما شاهد کاهش بیماری موارد ابتلا و بستری باشیم، هنوز گام‌های بلندی مانده است که باید به دقت برداشت شود. خواهش ما از همه مردم این است که می‌دانیم این موضوع محدودیت‌هایی را ایجاد کرده اما تنها راه غلبه بر بیماری همکاری همه است.

او افزود: اصناف جزء گروه هایی هستند که بیشترین تعامل را با مردم دارند آنها نیز در شرایط کرونا دچار سختی‌ها و مشکلاتی شده اند. در گزارش امروز آمده بود که حدود ۶۰ درصد اصناف پروتکل ها را رعایت می‌کنند اما توقع ما این است که انشاالله با یک همت عالی و با انسجام و وحدتی که در اجرا وجود خواهد داشت، کاری کنند که ما حداقل به عدد ۸۰ درصد در خصوص اصناف برسیم، در هر حال همانطور که در پروتکل ها نیز آمده است باید از ارائه خدمات به افرادی که رعایت نمی کند خودداری شود ما نیازمند همراهی و همدلی همراه مردم هستیم و امیدواریم خداوند کمک کند تا از این مصیبت زودتر رها شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز