خبرگزاری کار ایران

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت:

علت ۴۴ درصد مرگ‌ها، بیماری‌های قلبی و عروقی است

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۲۴۰

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت گفت: در کشور سالانه ۳۶۰ هزار مرگ داریم که حدود ۴۴ درصد مرگ‌ها به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا مهدوی، معاون مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت در نشست خبری روز سه شنبه به مناسبت روز جهانی قلب بیان کرد: برای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیری برنامه‌های زیادی وجود دارد که کنترل وزن در حوزه تغذیه و فعالیت فیزیکی از جمله این برنامه‌هاست، در سال‌های گذشته نیز کارشناس تغذیه به مراکز سطح یک اضافه شده که وظیفه مشاوره تغذیه را بر عهده دارند، اما با شیوع ویروس کرونا، برخی خدمات در دوران قرنطینه متوقف شد.

وی ادامه داد: اما دستورالعمل‌هایی برای کودکان و نوجوانان و بزرگسالان ارائه شده و برای فعالیت بدنی نیز راهکارهایی پیشنهاد شده است چون در این دوران، اصول تغذیه و فعالیت بدنی اهمیت دارد و باید آنها جدی گرفت.

مهدوی بیان کرد: افراد دارای بیماری مزمن زمینه‌ای اگر به ویروس کرونا مبتلا شوند، ممکن است شرایط بحرانی‌تری را تجربه کنند که این موضوع یک تهدید بزرگ محسوب می‌شود و این را هم در نظر بگیریم که از طرفی افراد برای مراقبت بیماری‌های زمینه‌ای احتمالا به پزشک مراجعه نکنند و این دو موضوع در کنار هم باعث می‌شود که شرایط سخت‌تر شود.

وی تصریح کرد: از روز جهانی قلب تا روز جهانی فشار خون تصمیم داریم روی این مواردی که ذکر کردم متمرکز شویم و آگاهی رسانی کنیم تا علاوه بر اصلاح شیوه زندگی، در مورد توجه و اهمیت به درمان و مراجعه‌های به موقع برای دریافت خدمات تاکید می‌کنیم.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تعدادی از بیماران کرونایی دارای بیماری‌های قلبی، فشار خونی یا دیابت بودند، گفت: در کشور سالانه ۳۶۰ هزار مرگ داریم که حدود ۴۴ درصد مرگ‌ها به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی است، بنابراین بسیاری از بیماران که به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ وضعیت وخیمی پیدا می‌کنند و جان خود را از دست می‌دهند، ممکن است از سالمند یا افراد دارای بیماری زمینه‌ای باشند.

ادامه دارد...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز