خبرگزاری کار ایران

رئیس مدیریت بحران شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

احتمال وقوع موج بزرگ کرونا در تهران/۲ هزار مبتلا در شهرداری/ ملاحظاتی در ردیابی بیماران کرونایی وجود دارد که قانع‌‌کننده نیست

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۰۰۲

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران از احتمال وقوع موج بزرگ کرونا در پایتخت خبر داد.

«رضا کرمی محمدی» رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تغییری در غربالگری افراد انجام شده است یا نه گفت: در مساله غربالگری هیچ تغییری ایجاد نشده است و شهرداری نیز اقدامات خود را در این زمینه انجام می‌دهد.اکنون در مساله دفن پسماند اقدامات بهتر و باکیفیت‌تر از قبل انجام می‌شود و اگر لازم باشد، امکان تشدید این اقدامات وجود دارد، البته این بستگی به درخواست ستاد مبارزه با کرونا دارد.

وقوع موج بزرگ کرونا در تهران محتمل است

او با اشاره به احتمال وقوع موج بزرگ کرونا در تهران به دلایل آن اشاره کرد و گفت: در شرایط موجود اگر موجی بیاید و با توجه به اینکه درصدی از مردم پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، غربالگری اجرا نمی‌شود و امکان اجرای قرنطینه وجود ندارد، این احتمال وجود دارد که با موج بزرگی روبرو شویم و باید برای وقوع آن آمادگی داشته باشیم.

کرمی محمدی در پاسخ به این سوال که آیا ردیابی بیماران کرونایی که فرمانده ستاد کرونای شهر تهران به آن اشاره کردند با همکاری شهرداری تهران بوده و چرا شهرداری که در هفته های اول شیوع کرونا نسبت به آن اقدام کرد این فرایند را متوقف کرده است؟ گفت: دو ردیابی در دوره اول شیوع کرونا انجام شد که یکی از آنها توسط وزارت ارتباطات و در سطح کشور انجام شد و دیگری در سطح شهرداری و از طریق افرادی که در سامانه "تهران من" ثبت نام کرده بودند، صورت گرفت.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران افزود: این پتانسیل هنوز هم وجود دارد، اما باید به این نکته توجه کرد که همه شهروندان در این سامانه عضو نیستند.

ردیابی بیماران کرونایی به شناسایی مبتلاهای دیگر کمک می‌کند

او در پاسخ به این سوال که اجرای ردیابی چه کمکی در روند مقابله با کرونا دارد، گفت: این اقدام مقدمات و موخراتی دارد که باید با هم انجام شود. ردیابی بیمار اقدامی است که می‌تواند به شناسایی محل‌های احتمالی ابتلای دیگر افراد کمک کند. در نتیجه باید بتوانیم بیمار را ردیابی کنیم، چرا که ممکن است، بیماری از بیمارستان مرخص شده و یا اصلا در بیمارستان پذیرش نشده باشد، اما در عین حال به داروخانه‌های مختلف برای تهیه دارو مراجعه کند و کسی هم متوجه نشود، در نتیجه این قبیل موارد را باید ردیابی کرد، اما بعید می‌دانم اکنون درحال اقدام باشد.

ملاحظاتی در ردیابی بیماران مبتلا به کرونا وجود دارد

کرمی محمدی افزود: شهرداری راسا نمی‌تواند نسبت به اجرای این طرح اقدام کند، چرا که نهادهای مسئول باید آن را مشخص کند و قوانینی گذاشته‌اند که فراتر از آن نمی‌شود، اقدام کرد، در نتیجه باید مجوز آن از سوی ستاد صادر شود، اما ستاد این مورد را درخواست نکرده است و شهرداری راسا نمی‌تواند نسبت به ردیابی بیماران اقدام کند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که این ردیابی با توجه به شرایط کنونی تهران که به چهار راه تبادل کرونا تبدیل شده تا چه اندازه می‌تواند در مهار کرونا اثرگذار باشد، اظهار داشت: از نظر  من خیلی می‌تواند، اثرگذار باشد و این کار یک تحول اساسی در مبارزه با کرونا است، اما اینکه ملاحظات دوستان چیست که نسبت به اجرای آن اقدام نمی‌کنند، را نمی‌دانم. از آنها در این باره سوال کردیم و جواب قانع کننده‌ای درباره این ملاحظه نشنیدیم.

ظرفیت‌های اجرایی در ردیابی بیماران کرونایی وجود دارد

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران تاکید کرد: این اقدام شدنی است و ظرفیت‌های اجرای آن را نیز داریم.

او درباره استفاده از سوله‌های مدیریت بحران در موج سوم کرونا گفت: سوله‌های قبلی که برای این منظور اختصاص داده شده بود، پابرجاست و هنوز تقاضای دیگری اعلام نشده است. ضمن اینکه در این فرصت چندماهه، به ظرفیت‌های بیمارستانی اضافه شد و به این اقدامات خارج از عرف بهداشتی دیگر نیازی نیست، چرا که ظرفیت فیزیکی محل نگهداری مهم است.

از تمام ظرفیت‌های شهرداری برای مقابله با کرونا استفاده نمی‌شود

کرمی محمدی در پاسخ به این سوال که شهرداری در موج سوم اقدام خاصی را برای مبارزه با کرونا در پیش گرفته است؟ گفت: الان مبارزه با کرونا مدیریت واحد دارد و اگر خارج از آن اقدام شود، برخورد جدی می‌شود. اقدامات حتما باید توسط ستاد کرونای شهر تهران و یا ستاد ملی انجام شود. ظرفیت شهرداری تهران در مبارزه با کرونا خیلی زیاد است، اما هیچ درخواستی خارج از اقداماتی که انجام می‌شود، تاکنون صورت نگرفته است. همه عزیزان در ستاد نیز با پتانسیل‌های شهرداری آشنایی دارند.

او در پاسخ به این سوال که از ظرفیت شهرداری آنگونه که در هفته‌های ابتدایی کرونا استفاده می‌شد، چرا دیگر استفاده نمی‌شود، گفت: در زمینه‌هایی همینطور است و این مساله وجود دارد.

ابتلای ۲ هزار نفر در شهرداری تهران به کرونا

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران درباره آمار ابتلای کارکنان شهرداری تهران به کرونا گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بخش‌های مختلف شهرداری ۲ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند. تعداد فوتی‌ها کم بوده، اما بیشتر ابتلاهای منجر به فوت در موج دوم شیوع کرونا اتفاق افتاد. تعداد مبتلایان در شهرداری صعودی است، اما ابتلای خفیف‌تر تاکنون منجر به فوت همکاران ما نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز