خبرگزاری کار ایران

پیام رییس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز جهانی ناشنوایان

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۹۹۵

رییس سازمان بهزیستی کشور در پیام روز جهانی ناشنوایان گفت: پر واضح است که توانمند سازی افراد ناشنوا و کم شنوا و تلفیق اجتماعی آنان مستلزم توجه روز افزون تمامی آحاد جامعه نسبت به قوانین حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و پیام انسان مدارانه این قوانین است و تلاش در جهت انجام مسئولیت های اجتماعی و انگ زدایی از این عزیزان گام نخستین و بنیادین این حرکت جمعی است.

به گزارش ایلنا، متن کامل پیام به شرح ذیل است؛

بسمه تعالی

تلاش همه جانبه برای احیاء حقوق افراد با اختلالات شنوایی

 

آنان که با دستانی گویا سخن می گویند و با ذره ای از باقیمانده شنوایی خود، به آوای هستی گوش جان می سپارند،  هر دو آیتی از سپاسگزاری پروردگارند. کسانی که با گره زدن تلاش خود به همت خانواده ها و مربیان، اندیشه افراد با اختلالات شنوایی را بر ناهمراهی های زبان و گفتار خود بر می نشانند و با افتخار، شیوایی کلامشان را در منظر مردمان به جلوه می گذارند.

بار دیگر روز جهانی ناشنوایان فرا رسید تا با همسویی گام ها و همصدایی نواهای وحدت بخش، مسیر برابر سازی فرصت‌ها و توانمند سازی افراد با اختلالات شنوایی تداوم یابد تا کشور عزیز ما، تلاش برای احیاء حقوق این عزیزان را به عنوان برگ سبزی در کارنامه پرافتخار خود ثبت نماید.

تلاش همه جانبه برای احیاء حقوق افراد با اختلالات شنوایی، که به عنوان شعار امسال روز جهانی ناشنوایان بر آن تاکید شده است پیامی است آگاهی بخش که خط مشی حرکت های جهانی در مسیر توانمند سازی و ارتقاء کیفیت زندگی این افراد را ترسیم می نماید.

این حرکت ها نه تنها در قالب پیام های آگاهی بخش بلکه بیش از هر چیز در چارچوب اقدامات دستگاه های اجرایی، نهاد های قانونگذاری و نظارتی به شکل گیری عزم ملی در تامین حقوق افراد ناشنوا و کم شنوا نمایان می شود.

سازمان بهزیستی همسو با تلاش های سایر دستگاه ها در چارچوب قانون حمایت از حقوق معلولان و کنوانسیون حقوق این افراد، تلاش نموده است تا خدماتی را متناسب با نیاز های واقعی افراد با اختلالات شنوایی ارائه نماید که از جمله آنها می توان به ارائه خدمات تخصصی در قالب مراکز خانواده و کودک مبتلا به اختلالات شنوایی و همراهی و توانمندسازی این کودکان تا ترخیص موفق به مدارس عادی، ارائه خدمات تخصصی در کلینیک های توانپزشکی، تهیه و توزیع سمعک و باطری، تامین کمک هزینه کاشت حلزون شنوایی، تامین کمک هزینه شهریه دانشجویی و دانش آموزی اشاره نمود.  

پر واضح است که توانمند سازی افراد ناشنوا و کم شنوا و تلفیق اجتماعی آنان مستلزم توجه روز افزون تمامی آحاد جامعه نسبت به قوانین حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و پیام انسان مدارانه این قوانین است و تلاش در جهت انجام مسئولیت های اجتماعی و انگ زدایی از این عزیزان گام نخستین و بنیادین این حرکت جمعی است.

اینجانب ضمن گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان،  فرصت را غنیمت دانسته و از تمامی تلاش های ارزشمند صورت پذیرفته توسط انجمن های فعال در حیطه ناشنوایان، مراکز خانواده و کودک مبتلا به اختلالات شنوایی و خانواده‌هایی که ظرفیت عشق ورزیشان به کودکان خود را تا بی نهایت گسترده ساخته اند و از همکاران تلاشگر خود در سازمان بهزیستی از صف تا ستاد قدردانی نموده و برای همگان از خداوند دانا و شنوا سلامت، سعادت و سربلندی در دستیابی به اهداف بلند پیش روی مسألت می نمایم.  

دکتر وحید قبادی دانا

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز