خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت:

50 درصد از مبتلایان به کرونا سالمند هستند

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۸۲۴

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از وسایل حمل و نقل عمومی برای سالمندان استفاده نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت در مورد هفته‌ی سالمند و خطر ابتلا برای این افراد بیان کرد: امروز 7 مهر ماه مصادف با شروع هفته‌ سالمندی است و برنامه‌های هفته‌ سالمندان از امروز تا 13 مهر ماه با شعار کرونا فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان برگزار خواهد شد. 9/3 درصد از جمعیت کل کشور را سالمندان یعنی افراد  بالای 60 سال تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: سالمندان آسیب پذیرترین افراد جامعه در برابر ابتلا به بیماری کووید 19 هستند و از زمان شروع بیماری تاکنون 50 درصد از مبتلایان به کووید 19 در کشور و 70 درصد موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری در سالمندان اتفاق افتاده است، بنابراین ضروری است با هوشیاری و دقت نظر لازم و البته پرهیز از هرگونه اضطراب و نگرانی نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی در قبال این عزیزان اقدام گردد.

لاری بیان کرد: خواهشمندیم خانواده و بستگان این عزیزان خرید و تهیه‌ی مایحتاج امور روزمره‌ی خارج از منزل را به فرد دیگری غیر از سالمند واگذار کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: ترجیحا غذاهای پخته شده برای سالمندان تهیه نمایند. از هر گونه در آغوش گرفتن فرد سالمند خودداری کرده و به کودکان در منزل آموزش داده شود برای پیشگیری از مادر بزرگ و پدر بزرگ خود با فاصله‌ی یک و نیم الی دو متر در ارتباط باشند و سعی کنند رفت و آمد فرد سالمند در این ایام محدود شود.

لاری گفت: از هرگونه پذیرش مهمان  و رفتن به مهمانی برای حفظ اعضای سالمند در منزل خودداری شود، در صورت داشتن بیماری‌های زمینه‌ای سالمند از خروج او از خانه جدا خودداری کنید، همچنین خواهشمندیم افراد سالمند به مناطق پر اذحام وارد نشوند و از وسایل حمل و نقل عمومی برای سالمند استفاده نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز