خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جنگل‌ها:

با چالش‌هایی در زمینه مالچ‌پاشی مواجه‌ایم

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۷۶۴

رئیس سازمان جنگل‌ها گفت: در زمینه مالچ‌پاشی با نظرات و چالش‌هایی مواجه هستیم و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند با این سازمان مشارکت لازم را در زمینه معرفی مالچ‌های زیستی داشته باشند.

به گزارش ایلنا مسعود منصور درجلسه هم اندیشی بررسی نیازهای فناورانه بخش منابع طبیعی و آبخیزداری کشور که امروز با حضور ابراهیمی - دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌ زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری - در سازمان جنگل ها برگزار شد، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای حفاظت منابع‌ طبیعی و توانمندسازی جوامع محلی را امری ضروری و بهره‌گیری از فناوری نوین دنیا را باعث افزایش کمی و کیفی در حفاظت از منابع‌ طبیعی دانست.

رییس سازمان جنگل ها با تاکید کرد: برای استفاده درست و پایدار از منابع آب و خاک نیازمند بهره‌گیری از فناوری‌ها و نرم‌افزارهای نوین روز دنیا هستیم تا تغییر و تحولات موجود در بخش منابع‌ طبیعی را ارزیابی و پایش کنیم. 

وی به استفاده از فناوری های پیشرفته در بخش حریق جنگل‌ها و مراتع و بیابان‌زایی اشاره کرد و به کارگیری از فناوری جدید برای ارتقای ضریب حفاظتی را امری لازم و ضروری دانست. 

منصور افزود: در زمینه حفاظت منابع‌ طبیعی بویژه در جنگل‌های شمال نیازمند پهباد هستیم تا بتوانیم با استفاده از این فناوری، تغییرات پوشش گیاهی را در بازه‌های زمانی مختلف مورد ارزیابی قرار دهیم.

رییس سازمان جنگل ها اضافه کرد: امروز اهمیت علم و فناوری و اثربخشی آن بر منابع‌ طبیعی و محیط زیست بر کسی پوشیده نیست و تولید علم و یافته‌های جدید مهمترین عناصر رشد منابع‌ طبیعی محسوب می‌شود.

در این نشست ابراهیمی - دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌ زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری - گفت: این ستاد هیچ محدودیتی در زمینه در اختیار نهادن نرم‌افزارها و فناوری‌های جدید که بتواند منابع‌ طبیعی را مصون کند، قایل نیست و این ستاد آمادگی جدی خود را در همکاری با سازمان جنگل‌ها اعلام می‌کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها، قرار شد سازمان جنگل‌ها نیازهای فناورانه بخش‌های مختلف منابع‌طبیعی و آبخیزداری را احصاء و با ستاد توسعه فناوری‌های معاونت علمی ریاست جمهوری تفاهمنامه امضا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز