خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان در گفت‌وگو با ایلنا:

ترک تحصیل ۴۵۰۰ دانش‌آموز در خوزستان/ بیشترین آمار بازماندگان از تحصیل متعلق به دختران است

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۲۴۶

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان درباره ترک تحصیل دانش‌آموزان این استان گفت: از میان ۹ هزار دانش‌آموز ترک تحصیلی،‌ تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ نفر به تحصیل بازگشته‌اند.

«کوروش مودت» مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت آموزش مجازی دانش‌آموزان در این استان گفت: حضور در مدارس برای دانش‌آموزان اجبار نیست و آموزش از طریق تلویزیون و بستر مجازی شاد ادامه می‌یابد. تقریبا ۸۰  درصد از دانش‌آموزان ما به شبکه سیما و طبق آمار اطلس دانش آموزان، بیش از ۸۰ درصد استان خوزستان نیز به نرم افزار شاد دسترسی دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان توضیح داد: به دانش آموزانِ هر منطقه‌ای که شرایط آموزش مجازی ندارند، درسنامه تعلق خواهد گرفت. ما تاکنون ۲۴ درصد از کتب درسی را به محتوای الکترونیکی تبدیل کردیم تا در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که کمبود ابزارهای آموزشی چقدر موجب تشدید بازماندگی از تحصیل در استان خوزستان شده است؟ گفت: در سنوات قبل در مناطق روستایی،‌ حاشیه‌ای و عشایری بازمانده از تحصیل داشته‌ایم، به عنوان مثال در سال گذشته تقریبا تعداد ۱۱ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل داشتیم که ۵ هزار و ۳۰۰ نفر آنها شناسایی شدند و از این تعداد بیش از ۲۷۰۰ نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

مودت در خصوص آمار دانش‌آموزان خوزستانی که ترک تحصیل کرده بودند، گفت: در میان دانش آموزان ترک تحصیلی هم از میان ۹ هزار دانش‌آموز،‌ تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ نفر به تحصیل بازگشته‌اند. بازماندگی از تحصیل و ترک تحصیل عوامل متعددی دارد و همیشه علت آن عدم دسترسی به تجهیزات نیست،‌ به عنوان مثال شرایط فرهنگی، صعب‌العبور بودن مسیرها از خانه به مدرسه و ... در این مورد تاثیرگذار است.

وی با اشاره به آمار بالای بازماندگی از تحصیل دختران به نسبت پسران گفت: بیشترین آمار بازماندگی از تحصیل در میان دختران است. البته استاندار و دولت برای رسیدگی به این موضوع اعتباراتی داده‌اند و همچنین چندین دستگاه در موضوع بازماندن دانش‌آموزان از تحصیل و در راستای شناسایی و بازگرداندن آنها به چرخه آموزشی به ما کمک می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: از مدیران و خانواده‌هایی که دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را به سمت درس خواندن سوق دهند، تقدیر خواهیم کرد. همچنان این برنامه را ادامه خواهیم داد تا دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و دانش آموزانی که ترک تحصیل کرده‌اند را شناسایی کنیم و نگذاریم این آمار افزایش یابد.

مودت گفت: البته مخابرات و فناوری ارتباطات استان خوزستان تلاش دارند که به مقوله خط تلفن و اینترنت رسیدگی کنند تا پوشش دانش‌آموزان کامل شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیران مدرسه باید به فکر دانش‌آموزان باشند تا کسی از تحصیل بازنماند، گفت: اگر دانش‌آموزی به هر کدام از راه‌های آموزشی دسترسی نداشت، وظیفه مدیر است که موضوع را بررسی کند. هر مدیری در مدرسه باید بداند، اگر حتی یک نفر از دانش‌آموزانش به آموزش دسترسی نداشت، علت آن چیست و باید برای او فکری کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان در پاسخ به این سوال که آیا درسنامه‌هایی که به دانش‌آموزان مناطق کم‌برخودار می‌رسد، برای یادگیری دانش‌آموز کفایت می‌کند؟ گفت: بله، درسنامه‌ها به شکل خلاصه‌نویسی هستند، البته ما در مناطق حاشیه و عشایری معلم داریم، از آنجا که در این مناطق تراکم جمعیت بالا نیست، دانش‌آموزان حضوری آموزش می‌بینند.

مودت توضیح داد: برخی از مردم این مناطق خودشان می‌گویند، چون به یک سری امکانات دسترسی ندارند، برایشان راحت‌تر است که به مدرسه بیایند. من فکر می‌کنم با این شیوه، کمبودها جبران می‌شود و می‌توانیم آمار بازماندگان از تحصیل را کاهش دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آماری از دانش‌آموزان، معلمان و معاونان مشکوک یا مبتلا به کرونا دارید؟ گفت: خیر، من آماری نداریم و این آمار را باید از دانشگاه علوم پزشکی استان پرسید. این امکان وجود دارد که دانش‌آموزان و معلمان نیز مبتلا شوند، زیرا مانند سایر اقشار جامعه هستند، ولی موردی نداشتیم که بگویند در مدرسه کسی به کرونا مبتلا شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با اشاره به اپلیکیشن شاد گفت: اکنون رضایت دانش‌آموزان و والدین از شاد بهتر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز