خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

انتقاد وزارت بهداشت از جدی نگرفتن پروتکل‌ها توسط مردم/ روال تابستان را پیش بگیریم فوتی‌های کرونا بیشتر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۱۵۷

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: اگر در پاییز هم به همان روال اواخر بهار و تابستان حرکت کنیم، باز هم با افزایش روند ابتلا، بستری و فوتی کرونا مواجه می‌شویم.

«سیما سادات لاری» سخنگوی وزرارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به خطر موج سوم کرونا در کشور بیان کرد: بیماری کووید ۱۹ و رفتار این ویروس قابل پیش‌بینی نیست، ویروس کرونا در بازه زمانی کوتاهی سراسر جهان را در بر گرفت و همه کشورها به شدت درگیر مقابله با این ویروس هستند، موج‌های بیماری فقط محدود به ایران نیست و در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز شدت و ضعف دارد و حتی برخی کشورهای اروپایی برای کنترل شرایط، تعطیلی‌هایی در نظر گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در ایران نیز مقابله با ویروس کرونا به طور جدی از ابتدای شیوع آن آغاز شده و این مسیر ادامه دارد، نکته‌ی مهم این است که اگر مردم و دولت با یکدیگر همکاری مناسبی انجام دهند، شرایط غلبه بر این ویروس و مدیریت آن بسیار آسان‌تر است، به طور مثال در فروردین و اردیبهشت ماه، میزان همکاری مردم از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری و عدم حضور در تجمعات در بهترین حالت بود، اما به مرور این میزان کاهش پیدا کرد.

لاری افزود: پس از اجباری شدن ماسک در ۱۵ تیر ماه و دو هفته پس از آن، آثار مثبتی در زمینه کاهش ابتلا و بستری و فوت ناشی از کرونا را شاهد بودیم، اما دوباره با کاهش استفاده از ماسک و جدی نگرفتن پروتکل‌های بهداشتی و بازگشایی‌ها و سفرها، روند صعودی بیماری در کشور آغاز شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: به همین ترتیب می‌توان گفت که اگر در پاییز هم به همان روال اواخر بهار و تابستان حرکت کنیم، با افزایش روند ابتلا و بستری و فوتی مواجه می‌شویم و اگر میزان همکاری خود را افزایش داده و در واقع سبک زندگی کرونایی را یاد بگیریم، می‌توانیم مدیریت بهتری بر این بیماری داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز