خبرگزاری کار ایران

توقف پروژه‌های شهرداری با کاهش ۴۰ درصدی درآمدها/سیاست‌های تشویقی در حوزه شهرسازی اعمال شود

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۰۴۷

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران هشدار داد که با این کاهش درآمدی شهرداری پروژه ها قطعا می‌خوابد و با این شرایط قطعا تا پایان سال نمی‌توانیم پروژه جدیدی در شهر تهران به سرانجام برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ مجید فراهانی در جریان دویست و سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران پس از استماع گزارش خزانه‌دار شورای شهر تهران گفت: راهی به جز چند کار در شش ماه باقی مانده برای جبران عقب مالندگی ۴۰ درصدی نداریم. این کاهش درآمد به این معنا است که پروژه ها قطعا می‌خوابد و با این شرایط قطعا تا پایان  سال نمی‌توانیم پروژه جدیدی در شهر تهران به سرانجام برسانیم.

فراهانی با ارائه پیشنهاداتی تصریح کرد: اولین اقدام، سیاستگذاری مبتنی بر تشویق و تسهیل در بخش شهرسازی است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: یکی از مهم‌ترین راه‌های کسب درآمد تشویق و استفاده از ظرفیت‌های موجود است. اما در نظر بگیرید نباید اصول ما زیر سوال برود. بنابراین اولین اقدام توجه به بحث‌های شهرسازی است.

او در ادامه با بیان راه حل دیگر برای خروج از بحران مالی شهرداری گفت: تامین منابع و مصارف غیرنقد شهرداری تهران از دیگر موارد است. مشکل اساسی ما در بخش غیر نقد است بدین ترتیب می‌توان عنوان کرد که درآمد نقد انحراف ندارد و مشکل اصلی بحث غیر نقد است.

فراهانی با اشاره به راه حل سوم گفت: بارها گفته‌ایم که در کنار گزارش مالی، جلب مشارکت بخش خصوصی و بررسی مشکلات این حوزه را باید در دستور کار قرار دهیم. حل مشکلات سرمایه‌گذاری باید بحث شود و حلقه مفقوده است. توجه به مدیریت و کاهش هزینه باید مورد توجه قرار گیرد. از خرداد ماه به دنبال دستورالعمل شهرداری برای کاهش هزینه‌ها هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز