خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی:

پاییز امسال کم‌بارش است/ امکان وقوع سیلاب در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۹۹۷

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات رشته البرز مرکزی امکان وقوع سیلاب وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «صادق ضیاییان» مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پاسخ به این سوال که برای استان‌هایی که در معرض کاهش دما و بارندگی هستند، چه هشدارهایی داده شده است؟ گفت: امسال بار ش‌ها در مدت زمان کمی رخ می‌دهد و به صورت رگباری است.استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی باید این آمادگی را داشته باشند و راه آب‌ها را کنترل کنند که جریان آب به راحتی صورت بگیرد. ضرورت دارد که این استان‌ها هر تمهیداتی که امکان دارد را برای جلوگیری از سیلاب  انجام دهند. دور از انتظار نیست که ارتفاعات دماوند با برف همراه شوند و همچنین در قله‌های خراسان رضوی امکان بارش برف وجود دارد.به همین خاطر توصیه می‌شود که کوه نوردان به کوه نروند.

ضیاییان گفت:‌ استان‌های گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات رشته البرز مرکزی امکان سیلاب را دارند.

وی در خصوص وضعیت آب و هوایی تهران در پاییز گفت: در تهران انتظار داریم روز دوشنبه بارش‌هایی در ارتفاعات، شمال و شرق استان تهران را شاهد باشیم.

ضیاییان گفت:‌ ما امسال پاییز  پربارشی نخواهیم داشت و پیش‌بینی می‌شود که کم بارش باشد. ما انتظار داریم مجموع بارهاش در فصل از نرمال منطقه کمتر باشد. مهر ماه به خصوص در نیمه شرقی انتظار می‌رود یک مقدار هوا سرد باشد. نیمه غربی کشور یک درجه بالاتر از حد نرمال است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: در دو ماه آبان و آذر انتظار داریم که باز هم  دمای هوا در نیمه غربی 1 درجه افزایش داشته باشد. میزان بارندگی‌ها در پایان شهریور سال گذشته، مطابق با سال آبی بیش از 28 درصد بارش همراه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز