خبرگزاری کار ایران

تذکر به شهرداری درباره اختصاص اعتبار برای پروژه‌های توسعه محلی

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۹۵۷

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران به لزوم توجه به اجرای جزء" ۴" بند "پ" تبصره ۲ بودجه سال ۱۳۹۹ و تخصیص نقدینگی به پروژه‌های توسعه محلی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان جلسه دویست و سی و نهم شورای شهر تهران گفت: متاسفانه عدم تحقق کامل منابع بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران به علت اثرات ناشی از شیوع کرونا، تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و رکود تورمی حاکم بر اقتصاد کشور، زمینه کند شدن روند اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی را در سطح شهر تهران فراهم آورده است.

او افزود: در این شرایط مدیریت موثر و بهینه نقدینگی و تخصیص منابع به پروژه‌ها و پرهیز از هزینه‌های زاید جاری و روزمره می‌تواند راهگشا و ارزش‌آفرین باشد. 

فراهانی گفت: خوشبختانه در جریان بررسی و تصویب بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران در شورا با درک درست از چالش‌های احتمالی در مسیر تامین منابع بودجه، با پیش‌بینی جزء ۴ بند پ تبصره ۲ بودجه راهکاری اندیشیده شد تا «هرگونه پرداخت نقدینگی یا منابع غیرنقد و کلیه پرداخت‌ها بابت ردیف‌های اعتبارات هزینه‌ای، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و تملک دارایی‌های مالی صرفاً به تفکیک ردیف‌های بودجه مصوب» انجام گیرد. 

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: البته مهم اجرای این حکم و جهت بخشی به نقدینگی در مسیر پشتیبانی پروژه‌ها است. اگر بنا باشد اداره کل خزانه‌داری تامین و توزیع نقدینگی را بدون توجه به این حکم شورا انجام دهد، در بر همان پاشنه‌ای خواهد چرخید که در دوره مدیریت پیشین چرخیده است.  

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با بیان اینکه در این شرایط که شورایاران و شهروندان تهرانی، انتظار به حق اجرای هر چه سریع‌تر پروژه‌های توسعه محلی را دارند، افزود: باید نقدینگی و منابع غیر نقد برای پشتیبانی از اجراء این پروژه‌ها به تفکیک ردیف و محل مصرف مشخص به مناطق و سازمانهای متولی تخصیص پیدا کند تا چرخ پروژه‌ها به حرکت درآید و مدیران اجرایی امکان جابجایی و هزینه نقدینگی اختصاص یافته را در محلی دیگری پیدا نکنند.    

او تصریح کرد: بر همین اساس با استناد به بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره « لزوم توجه به اجرای جزء" ۴" بند "پ" تبصره ۲ بودجه سال ۱۳۹۹ و تخصیص نقدینگی به پروژه‌های توسعه محلی » به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

فراهانی در پایان گفت: انتظار دارم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در بودجه سال ۱۳۹۹ به ویژه اعتبارات مربوط در بخش پروژه‌های توسعه محلی و تخصیص نقدینگی به این ردیف ها در اسرع وقت زمینه تلاش برای تهران در سطح محلات فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز