خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنائی خبر داد:

ایجاد ۱۰ مرکز ارتقا و بهبود مدیریت برای مدیران مدارس استثنایی در کشور

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۹۰۰

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنائی از ایجاد ۱۰ مرکز ارتقا و بهبود مدیریت برای مدیران مدارس استثنایی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید جواد حسینی در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: فعالیت‌های میدانی همکاران در جبهه اصلی تعلیم و تربیت نباید با جلسات و کارهای حاشیه‌ای نادیده گرفته شود.

وی به اصول ۸ گانه ترسیم‌شده در شرایط کرونایی اشاره و تصریح کرد: عدم توقف آموزش، پوشش حداکثری مدل های آموزشی، انعطاف‌پذیری وتطبیق با شرایط جدید کرونایی، راهبری مدیر مدرسه، عدالت آموزشی، سلامت‌محوری، خانواده محوری و تحول‌خواهی مبتنی بر سند تحول بنیادین ازجمله اصولی هستند که در شرایط فعلی در دستور کار قرار دارند.

حسینی افزود: چندین شاخص در حوزه استثنایی داریم که خروجی چند بسته تحولی در آموزش‌وپرورش استثنایی است ازجمله؛ بسته تحولی مداخله بهنگام، بسته تحولی توسعه مشارکت‌ها و کاهش تمرکز و اجتماعی شدن آموزش‌وپرورش و ... است.

وی خاطرنشان کرد: ازلحاظ فضای آموزشی به ۲۱۰مدرسه نیاز داریم علیرغم تلاش‌های انجام‌شده، همچنان ۱۱۴باب مدرسه باقی‌مانده است که سهم استان آذربایجان شرقی ۱۳مدرسه است لذا ۲باب مدرسه برای امسال باید از هر لحاظ در این استان مناسب‌سازی شوند.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنائی گفت: تجهیزات لازم را باید مناسب‌سازی کنیم،۱۰۵قلم تجهیزات برای دانش آموزان استثنایی نیاز داریم که با نهضت توان‌افزایی ۵۰درصد تأمین‌شده و ۵۰درصد بقیه با استفاده از خیرین تأمین می‌شود.

وی سهم آذربایجان شرقی را از فضای ورزشی موجود در ۳۵۰مدرسه ۲۰فضای ورزشی اعلام و عنوان کرد: ۱۰مرکز ارتقا و بهبود مدیریت آموزشگاهی در کشور می‌خواهیم دایر کنیم و هدف این است که همه مدیران استثنایی در سال دورهم جمع شوند تا تجارب را انتقال دهند و با برخی کلاس‌هایی که برگزار می‌شود به‌روز شوند.

حسینی تصریح کرد: پایگاه جامع آموزش استثنایی در استان آذربایجان شرقی راه‌اندازی می‌شود و سامانه ندای همراه در این استان مستقر خواهد شد تا تمام مشکلات طرح فراگیر را پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: پایگاه جامع آموزش استثنایی در کشور نیز برای تمام دوره‌ها راه‌اندازی شده است که در دورترین نقطه مطالب بهترین معلم بارگذاری و استفاده می‌شود.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنائی اظهار کرد: پارلمان معلمان، دانش آموزان و اولیا در سال ۱۳۹۹، با مشارکت ۳۰ درصد هر سه قشر استقرار خواهد یافت و ۱۰درصد معلمان کم‌توان ذهنی در آموزش مهارت‌های چندگانه مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز