خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش قم در گفت‌وگو با ایلنا:

آموزش حضوری در قم به دلیل وضعیت فوق قرمز منتفی است/ میانگین حضور دانش‌آموزان در مدارس ۶۹ درصد بود

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۷۱۷

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم درباره ممنوعیت حضور دانش‌آموزان در مدارس گفت: رسیدن استان قم به وضعیت فوق قرمز در نهایت ما را به تصمیم گیری درباره عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس رساند.

«حمیدرضا شیخ‌الاسلام» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره ممنوعیت حضور دانش‌آموزان در مدارس استان قم گفت: در دو هفته گذشته وضعیت استان قم همانطور که معاون وزیر بهداشت اعلام کرد، متاسفانه به سمت فوق قرمز رفت و یک سری نگرانی‌های جدی در مورد بستری در استان قم به وجود آورد و در نهایت در ستاد مقابله با کرونا استان قم از طرف استاندار و طی هماهنگی‌هایی با وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش، تصمیم بر غیرحضوری بودن آموزش در سطح استان گرفته شد، اما مدارس تعطیل نشده است.

شیخ‌الاسلام ادامه داد: ما به صورت غیرحضوری به دانش آموزان آموزش می‌دهیم، ولی کادر اجرایی در مدارس حضور دارند و برخی از دبیران نیز با رعایت پروتکل‌ها در مدارس حضور پیدا می‌کنند و آموزش در شبکه مجازی را از طریق امکانات مدرسه به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: سلامتی دانش آموزان قطعا برای ما نکته مهمی است، ما در واقع اولیا دوم دانش آموزان هستیم و اگر کوچکترین اتفاقی برای آنها رخ دهد، ما خودمان را مسئول می‌دانیم.

وی ادامه داد: در دو هفته اول بازگشایی مدارس، به غیر از روز اول که یک مقدار نگرانی‌ دیده می‌شد،‌ از روز شانزدهم،‌ مردم به آموزش و پرورش اعتماد کردند و میانگین حضور دانش آموزان در مدارس استان قم ۶۹ درصد بوده که برای ما قابل تقدیر است.

شیخ‌الاسلام اضافه کرد:‌ بعد از نتیجه‌گیری در زمینه نگرانی‌ها و مسائلی که در سطح استان اتفاق افتاده بود و این امکان وجود داشت که در بین دانش‌آموزان و اولیا آنها و اولیا اضطراب‌هایی ایجاد شود، از این رو تصمیم گرفته شد، فعالیت مدارس غیرحضوری ادامه یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه تصمیم اتخاذ شده با تایید ستاد ملی مقابله با کروناست، گفت: ما بدون مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا در سطح کشور و به طبع آن در سطح استان هیچ حرکتی را انجام نمی‌دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آماری از ابتلای دانش‌آموزان و معلمان استان قم از زمان شیوع کرونا تا به امروز به شما گزارش شده است؟ گفت: به محض اینکه فرد مبتلا شود دانشکده علوم پزشکی استان قم نامه‌ای به ما می‌دهد که آن فرد را تا زمان بهبودی کامل در ساختار اداری خودمان نداشته باشیم.

شیخ الاسلام ادامه داد: این اتفاق برای تعدادی از همکاران رخ داده بود که البته پیش از آغاز سال تحصیلی بوده و آمار قابل توجهی نیز نبوده است. علاوه بر این درباره ابتلای دانش‌آموزان به کرونا تاکنون هیچ گزارشی از دانشگاه علوم پزشکی به ما نرسیده است.

وی در پاسخ به این سوال که در واقع پیش از سال تحصیلی دانشکده علوم پزشکی قم به شما اعلام کرده که تعدادی از همکاران شما مشکوک یا مبتلا به کرونا شده‌اند؟ گفت: بله،‌ این دسته اندک از همکاران در فضاهایی مانند خانواده یا دیگر موارد مبتلا به کرونا شده‌ بودند. البته درصد زیادی از آنها بهبودی کامل را بدست آوردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت:‌ برخی از این همکاران در اداره کل آموزش و پرورش، ‌نواحی و از معلمان بودند که البته تعدادشان دو سه نفر بیشتر نبوده است و این ابتلاها پیش از بازگشایی مدراس رخ داده است.

شیخ‌الاسلام در واکنش به اینکه با توجه به مجازی شدن آموزش در سراسر استان قم آیا این استان بستر مناسب پوشش‌دهی کل جمعیت دانش‌آموزی در فضای مجازی را دارد؟ گفت: ورود مدیران،‌ معلمان، دانش‌آموزان و اولیا استان قم در برنامه شاد در خردادماه انجام شد و استان ما در این زمینه رتبه اول را کسب کرد.

وی در ادامه گفت: در مرداد ماه به مدیران، معلمان و همکاران فرهنگی آموزش‌های لازم در زمینه تدریس در فضای مجازی را داده‌ایم و اکنون حدود ۹۵ درصد دانش آموزان در استان قم از برنامه شاد استفاده می‌کنند، مگر اینکه در برخی مواد در بعضی روستا‍‌ها اینترنت نداشته باشند.

شیخ‌الاسلام تولید جزوه‌های آسان‌سازی نیز از خرداد ماه آغاز و  به درب  منازل دانش‌آموزانی برده شد که دسترسی به اینترنت نداشتند. در مناطق روستایی جمعیت دانش آموزان کم است و برخی از معلمان با رعایت فاصله دو متری به دانش‌آموزان درس دادند.

وی با اشاره به افزایش معدل دانش‌آموزان مقطع دوازدهم گفت:‌ امسال ۸۹.۹ درصد معدل کتبی دانش‌آموزان پایه دوازدهم در خرداد ماه بیش از سال گذشته بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در پاسخ به این سوال که آن پنج درصد باقیمانده که به اپلیکیشن شاد دسترسی ندارند به چه علت نتوانسته‌اند در شاد باشند و چه اقدامی برای آنها انجام خواهد شد؟ گفت: رسیدگی به این دانش آموزان در دست پیگیری بوده و اقدمات لازم با شناسایی دانش‌آموزان هم انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز