خبرگزاری کار ایران

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت:

ابتلای هزار و ۴۵۲ نفر از نیروهای بهداشت محیط به کرونا/ رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار کمرنگ شده است

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۵۸۳

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: در هفته‌های اخیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار کمرنگ شده است، که این باعث می‌شود، بیماری کرونا گسترش پیدا کند و در نتیجه تعداد فوتی‌ها نیز بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محسن فرهادی» معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت به مناسبت روز بهداشت محیط در نشست خبری با اشاره به خطر ویروس کرونا بیان کرد: متأسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته‌های اخیر بسیار کم رنگ شده است که باعث می‌شود بیماری گسترش پیدا کند و در نتیجه تعداد فوتی‌ها نیز بیشتر شود، باید برای ریشه کنی و کنترل پاندمی کووید ۱۹ نکات بهداشتی را رعایت کنیم چون واضح است وقتی درمان قطعی وجود ندارد مقابله با ویروس از طریق کنترل عوامل بیرونی و مسیر بهداشتی است.

وی ادامه داد: تا کنون بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد صنفی و کارگاهی مورد بازرسی قرار گرفته است و از این تعداد ۴۹ هزار واحد مختلف که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکردند به دستگاه‌های تصمیم گیری معرفی شدند که در نهایت بیش از ۱۷ هزار واحد به طور موقت پلمب شد.

۹۵ درصد پسماندها قبل از تحویل به شهرداری بی‌خطر می‌شوند

فرهادی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در مورد خطر بهداشتی مراکز پسماند و دفن زباله بیان کرد: در اپیدمی کرونا کلیه‌ پسماندها مشکوک به عفونی بودن است و نمی‌توان تشخیص داد که آیا عفونی و یا غیر عفونی باشد، اما با اطمینان ۹۵ درصد کلیه‌ پسماندها بدون یک الی دو مرکز که به روانپزشکی مربوط است، توسط دستگاه‌ها بی‌خطر می‌شوند و بعد به شهرداری و مراکز متولی تحویل داده می‌شوند، ولی در شرایط کرونا به شهرداری و وزارت کشور ابلاغ کردیم، زباله گردی و بازیافت دستی ممنوع است، اما همچنان می‌بینیم ‌که این مشکل هنوز وجود دارد.

وی افزود: سه الی چهار نامه مکتوب به شهرداری و دهیاری‌ها ابلاغ کردیم و مابقی آن مسائل زیست محیطی است که قبل از کرونا هم شاهد آن بودیم و مداخله کردیم.

هزار و ۴۵۲ نفر از همکارانم به کرونا مبتلا شدند

فرهادی گفت: مراسم تدفین بیماران کرونایی با نظارت‌های نیروهای بهداشت محیط انجام می‌شود و از زمان شروع ابتلا تا فوت و حتی در زمان سلامتی، افراد نیازمند مراقبت‌های بهداشتی شدید و۲۴ ساعته هستند و در همین بین به دلیل ارتباط همکاران من با بیماران مبتلا به کرونا تا الان هزار و ۴۵۲ نفر از نیروی بهداشت محیط در سراسر کشور به دلیل نظارت‌هایی که انجام می‌دهند به بیماری کرونا مبتلا شدند که بعضی سلامت خود را به دست آوردند و بعضی هنوز درگیر هستند.

بالای ۸۲ درصد آرامستان‌ها پروتکل بهداشتی را رعایت می‌کنند

وی بیان کرد: از روزی که اولین فوتی کرونا را داشتیم درخواست کردیم تا برگزاری مراسم عزاداری متوقف شود و الان بالای ۸۲ درصد آرامستان‌ها پروتکل بهداشتی را رعایت می‌کنند و کارشناس‌های بهداشت محیط ما تمام مراحل را کنترل می‌کنند.

فرهادی ادامه داد: مشکلی که وجود دارد در برگزاری مراسم دفن و خاکسپاری است که اطرافیان تجمع می‌کنند و آنجا کنترل سخت‌تر است، باید قبول کرد که کار سختی است تا به کسی که عزیزش را از دست داده بگوییم رعایت کند و نزدیک نرود اما چاره‌ای نیست.

۱۷ هزار واحد صنفی تاکنون تعطیل شده است

وی گفت: تا الان ۱۷ هزار واحد صنفی به صورت موقت تعطیل شده که حجم زیادی از آن مربوط به دخانیات بوده و این نحوه برخورد استمرار دارد و نکته اساسی این است که باید تفاضا را کم کنیم، چون این بیماری تنفسی است و استفاده از قلیان مشترک خطر را بیشتر می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز