خبرگزاری کار ایران

رسیدگی به ۱۸۰ پرونده احتکار در ۵ ماه

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۲۳۵

مدیرکل تعزیرات شهر تهران گفت: در پنج ماهه ابتدایی امسال ۲۲۰ فقره پرونده مربوط به احتکار وارد این اداره کل شد که ۱۸۰ فقره آن رسیدگی و منجر به صدور حکم شده است.

به گزارش ایلنا، محمد علی اسفنانی گفت: ۱۲ هزار و ۵۰ فقره پرونده گرانفروشی هم داشتیم که بیش ۱۰ هزار مورد از آن رسیدگی و منجر به صدور حکم شده است.

وی گفت: یکی از مهمترین پرونده‌های ورودی به تعزیرات مربوط به ایفا نکردن واردکنندگان به تعهدات ارزی شان است مبنی بر این که در قبال دریافت ارز یا کالایی وارد نمی‌کنند و یا کالای دیگری غیر از تعهدات وارد می‌کنند.

وی گفت: در هیمن ارتباط یکی از شرکت‌ها به دلیل ایفا نکردن تعهدات ارزی به پرداخت ۲۸ میلیون و ۸۴۳ هزار یورو محکوم شد که این حکم قطعی شده و به اجرا در آمده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران همچنین به تعطیلی ۲ موسسه پزشکی غیر مجاز در تهران اشاره کرد و گفت: متاسفانه ما هر چند وقت یکبار شاهد افتتاح چنین مراکزی هستیم که بدون مجوز و رعایت مقررات فعالیت می‌کنند.

آقای اسفنانی در پاسخ به سوالی انجمن‌ها را در تعیین قیمت مرغ و تخم مرغ بسته بندی و همچنین حبوبات فاقد صلاحیت خواند و گفت: هیچ انجمنی حق قیمت گذاری ندارد و انجمن‌ها به نوعی باید کار علمی و مطالعاتی کنند و فقط می‌توانند قیمت پیشنهادی خود را به سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان اعلام کنند تا سازمان در مورد قیمت تصمیم گیری کند.
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز