خبرگزاری کار ایران

آمار بالای مرگ و میر مصرف کنندگان دخانیات به دلیل ابتلا به کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۲۰۴

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه مصرف‌ کنندگان محصولات دخانی مبتلا به ویروس کرونا عوارض شدیدتری را در بیماری تجربه کرده‌اند، گفت: اقدام به ترک دخانیات در این برهه زمانی‌ به‌دلیل همه‌گیری بیماری در کشور از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیما سادات لاری با بیان اینکه شواهد نشان می‌دهد که مصرف‌ کنندگان محصولات دخانی مبتلا به ویروس کرونا عوارض شدیدتری را در بیماری تجربه کرده‌اند، گفت: متاسفانه میزان مرگ و میر در مبتلایان به این بیماری در این گروه بیش از سایر افراد است.

وی ادامه داد:‌ خانواده‌های این افراد به‌خاطر مواجهه مستمر و طولانی با دود دست دوم مواد دخانی ریسک بالاتری را نسبت به ابتلا به بیماری کرونا و البته سایر بیماری‌های مرتبط با مصرف دخانیات تجربه می‌کنند بنابراین اقدام به ترک دخانیات در این برهه زمانی‌ به‌دلیل همه‌گیری بیماری در کشور از اهمیت خاصی برخوردار است.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: مردم از استعمال هر گونه مواد دخانی از جمله قلیان، سیگار، پیپ و ... چه به‌صورت انفرادی و چه به‌صورت گروهی خودداری کنند.

لاری خاطرنشان کرد: همچنین از حضور در اماکن مصرف و عرضه دخانیات از جمله، قلیان سراها و اتاقک‌های سیگار که موجب انتقال آلودگی ویروسی می‌شود جدا خودداری کنند.

وی یادآور شد: با توجه به افزایش شیوع بیماری و تعداد فوتی‌ها لازم است عزم و اراده قوی‌تر و جدی‌تری داشته باشیم و هم برای سلامتی خود و هم به‌خاطر خستگی زیاد کادر درمان اصول سه‌گانه فاصله‌گذاری، شستشوی مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک را فراموش نکنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز