خبرگزاری کار ایران

دفاع مقدس، انسان‌ساز بود

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۷۱۶

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: دفاع مقدس بسیار توانست جوان های ما را بسازد. این لایه دفاع مقدس برای من بسیار قابل توجه است. دفاع مقدس توانست جوانان ما و مردم ما را به گونه ای بسازد که نه تنها در دهه اول بلکه در دهه های بعد هم جزو حافظان اصلی انقلاب اسلامی باشند.

به گزارش ایلنا، سردار احمدعلی گودرزی با اشاره به ارزش‌های گرانبها و بی بدیل دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس یکی از درخشان ترین صحنه‌های نقش آفرینی ملت مسلمان ایران است و هنوز ناگفته های بسیاری دارد که لازم است بیان شود تا نسل های آینده با ایثار و فداکاری ملت ایران و رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

وی افزود: حفظ ارزش‌های دوران دفاع مقدس ما را در حفظ و تداوم انقلاب یاری خواهد کرد و یقینا اینچنین است. در جنگ تحمیلی ناظر مجاهدت‌ها، تلاش و پیکار مخلصانه فرماندهان و رزمندگان بودیم. به عنوان کسی که پا به پای رزمندگان دفاع مقدس بودم، ناگفته هایی از آن دوران هم هنوز وجود دارد که شایسته است، در نوشته ها، رمان ها، فیلم ها و ... بیشتر به آن پرداخته شود.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی تصریح کرد: در بُعد معنوی جنگ هشت ساله دفاع مقدس، جنگ بین ایمان و کفر بود و در صحنه های نبرد هر گاه بعد معنوی، ارتباط با خدا، اخلاص، بی توجهی به امکانات دنیوی و در یک کلمه توکّل قوی تر بود، موفقیت، پیروزی و سلحشوری خودش را بیشتر نشان می داد و اگر احیانا در بعضی مواقع ما به امکانات مادی، نیروی انسانی، کمیت، طرح و عملیات خودمان تا حدودی اعتماد می کردیم، با عدم موفقیت روبه رو می‌شدیم. شاید این ها به این دلیل بود که خداوند می‌خواست ما را متوجه کند که به کدام سمت و سو می‌رویم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: در دوران دفاع مقدس توان ما به میزان امکاناتِ در دست ما نبود. توان ما به میزان اتصال و ارتباط با خداوند بود. در میدان رزم و مبارزه هر چه این اتصال قوی تر می‌شد، توانمندتر می شدیم و اقتدارمان افزایش پیدا می‌کرد. دفاع مقدس هشت ساله ما، تمام جنگ‌ها و غزوات و سریه های زمان پیامبر را در دل خود داشت. ما در جریان دفاع مقدس، بدر را دیدیم که یک عده قلیل چگونه بر یک عده کثیر غلبه می کردند. در دفاع مقدس اُحُد را دیدیم که اگر احیانا در یک محور، بعضی از نیروها توجه شان به دستور فرماندهی ضعیف می شود و یا خدای ناکرده غیر از آنچه که مسائل انقلاب و نظام و خدا می خواهد، چیز دیگری در دل بعضی ها رسوخ می کند، چه عواقبی دارد و هم حُنین را دیدیم که اگر جایی اعتماد ما به کمیت نیروی ما و امکانات بود، خدا چگونه ما را متنبه می ساخت.

وی ادامه داد: حاصل همه این ها این بود که نیروهایی ساخته شده اند که اکنون وقتی سراغ آنان می روید، آن بعد ارزشی و اخلاصشان بر همه چیز هویدا می شود و به این باور رسیده اند که تنها عامل پیروزی ما همان معنویت بود.

فرمانده مرزبانی ناجا تأکید کرد: فقط این نبود که معنویت رزمندگان بر دفاع مقدس اثر بگذارد، بلکه دفاع مقدس هم در معنوی کردن رزمندگان اسلام نقش داشت که شاید ما کمتر به آن توجه کرده‌ایم. بسیار توانست جوان های ما را بسازد. این لایه دفاع مقدس برای من بسیار قابل توجه است. دفاع مقدس توانست جوانان ما و مردم ما را به گونه ای بسازد که نه تنها در دهه اول، بلکه در دهه های بعد هم جزو حافظان اصلی انقلاب اسلامی باشند و در راه حفظ انقلاب، دیگران به تبعیت از آنها نقش آفرین باشند.

وی با اشاره به دستاوردها و محوریت های دفاع مقدس نیز خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس ما هشت سال بدون پشتوانه اطلاعاتی و آموزش های کلاسیک دنیا توانستیم به بهترین شکل دفاع را مدیریت کنیم، این سبب شد یک مجموعه ای از تجربیات، قوانین و توانمندی هایی را کشف کنیم و اکنون در دوره های آموزش جنگ، مبنای ما همان تاکتیک‌هاست؛ به فرموده مقام معظم رهبری، با شکل گیری ارتش بیست میلیونی انقلاب ما بیمه خواهد شد، این ها به برکت جنگ و دوران دفاع مقدس بود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، گودرزی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران در مانورهای نظامی، شگفتی‌های بزرگی را به دنیا نشان می‌دهد که همه‌ این توفیقات حاصل برکات دوران دفاع مقدس است. امروز می‌توان ثمره دفاع مقدس را همانند گذشته در مرزهای کشور دید؛ مرزهایی که با تجربه دفاع مقدس مدیریت و کنترل می‌شود و مرزبانانی که ادامه دهنده را رزمندگان دفاع مقدس در سرحدات کشور هستند و با اهدای خون و جان خود از کیان ایران اسلامی دفاع و پاسداری می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز