خبرگزاری کار ایران

مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌راه تا ۵۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۲۹۷

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران از افزایش طول پیاده راه و مسیرهای دوچرخه سواری تا ۵۰۰ کیلومتر در پایتخت کشورمان خبر داد.

به گزارش ایلنا، امیرمحسنی با اشاره به سند راهبردی برنامه سوم توسعه شهرداری تهران و تکالیف مندرج در آن اظهارکرد: در حال حاضر در شهر تهران، ۵۰۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی و معابر اصلی داریم. با این همه، مطابق بند یک ماده ۴۸ برنامه سوم ۵ساله شهرتهران - که باید تا ۱۴۰۱ اجرایی شود - این عدد باید به  ۵۰۰ کیلومتربرای مسیرهای دوچرخه و پیاده راه افزایش یابد.

به گفته مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران اکنون ۱۷۰ کیلومتر مسیر دوچرخه داریم که البته کافی نیست و مطابق برنامه باید گام های رو به جلو برداریم.

به گزارش روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، وی به اهتمام شهردار تهران برای تحقق سه شنبه های بدون خودرو و پیمودن مسیر منزل تا محل کار با دوچرخه اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری تهران معتقد است که شهر باید از تملک خودروها خارج شود و به شهروندان بازگردد. بر این اساس، توسعه معابر و پیاده راه ها و استفاده از حمل و نقل عمومی به جای خودروهای سواری تک سرنشین و البته استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله ای پاک در راستای حفظ محیط زیست در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز