خبرگزاری کار ایران

پیام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس:

بیشتر هوای جانبازان شیمیایی را داشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۲۶۰

همزمان با روز جهانی بدون خودرو و هفته دفاع مقدس شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با انتشار پیامی از کلیه شهروندان خواسته است با استفاده کمتر از خودروهای شخصی، معاینه فنی به موقع وسیله نقلیه و حذف ترددهای غیر ضروری بیشتر هوای جانبازان شیمیایی را که نسبت به آلودگی هوا حساس هستند را داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، در پیام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران آمده است: سالروز شروع جنگ تحمیلی، اولین روز هفته‌ای است که  با عنوان "هفته دفاع مقدس" نامگذاری شده است و از ۳۱ شهریور ماه آغاز و تا ششم مهر ادامه دارد. مسلما یکی از وحشیانه‌ترین و غیر انسانی‌ترین اقدام‌های نظامی رژیم بعث در جنگ تحمیلی استفاده از سلاح کشتار جمعی به ویژه سلاح شیمیایی بود. هفته دفاع مقدس یادآور تلخ‌ترین روزهایی است که بسیاری از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس در دفاع از آب و خاک میهن اسلامی، با گازهای شیمیایی دست و پنجه نرم کرده بودند.

در ادامه این پیام آمده است: بر اساس یافته‌های پزشکی مصدومیت با گازهای شیمیایی با عوارض پوستی، چشمی و ریوی همراه است اما با تداوم آن ممکن است بیماری‌های دیگری نظیر عوارض خونی یا اشکال در سیستم لنفاوی نظیر سرطان‌ها در فرد بیمار پدید آید. گازهای شیمیایی در ریه‌ها نیز عوارض سختی را ایجاد می‌کند. اصلی‌ترین مشکل التهاب در مجاری بزرگ تنفسی است که منجر به برونشیت یا تنگی مجاری ریز ریه می‌شود که با متورم شدن آن‌ها تنفس به سختی و با مرارت بسیار انجام می‌گیرد.

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به اینکه دستگاه تنفسی این‌گونه مصدومان نسبت به کوچک‌ترین آلودگی نظیر آلودگی هوا و حتی بوی تند ناشی از عطرهایی که مردم به طور معمول استفاده می‌کنند بسیار حساس است، تصریح کرده است که در کلانشهرهای آلوده واقعاً جایی برای تنفس این افراد وجود ندارد. در پاییز و زمستان که هوا آلوده‌تر از نیمه‌ی اول سال است تنفس در فضای باز قطعا برای این عزیزان خطرناک و سمی خواهد بود و میزان آسیب این عزیزان در این فصول بیشتر  از هر زمان دیگری است.

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از شهروندان درخواست کرده است که برای حفظ سلامتی عزیزانی که هشت سال در جبهه‌های جنگ از میهن اسلامی دفاع کردند قدمی برداریم و با استفاده کمتر از خودروهای شخصی، معاینه فنی به موقع وسیله نقلیه و حذف ترددهای غیر ضروری در سطح شهر دین خود را به فرزندان برومند ایران ادا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز