خبرگزاری کار ایران

انتقاد رییس سازمان جنگل‌ها از اجرایی نشدن طرح جایگزین جنگل

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۰۹۹

رییس سازمان جنگل‌ها از روند طرح توقف بهره‌برداری جنگل‌ها و متعاقب آن اجرایی نشدن طرح جایگزین جنگل و مطالبات کارخانجات و صنایع چوبی انتقاد کرد و خواستار سرعت بخشیدن به اجرای طرح‌های جنگلداری بدون برداشت چوب با پشتوانه نظرات اساتید و متخصصین جنگل شد.

به گزارش ایلنا، مسعود منصور در جلسه شورای مدیران بیشترین تاکید خود را روی ساماندهی طرح‌های جنگلداری معطوف کرد و گفت: مدیریت پارک‌های جنگلی، مدیریت نهالستان‌ها، ذخیره‌گاه‌های جنگلی، شیوه کاشت درخت و نحوه حفاظت و مراقبت همه باید از یک روش مدیریتی واحد تبعیت کنند و محوریت این کار بر عهده معاونت امور جنگل است.

رییس سازمان جنگل‌ها همچنین خواستار سرعت بخشیدن به طرح توسعه زراعت چوب شد و تصریح کرد: بسیاری از کمبودهای چوبی می‌تواند با افزایش زراعت چوب جبران شود.

منصور در ادامه ضمن تأکید بر ضرورت تهیه نقشه و مختصات پروژه‌های اجرایی، نظارت و ارزیابی عملکرد منابع طبیعی استان ها را لازم و ضروری دانست و گفت: واحد های استانی برتر در این حوزه مورد تقدیر قرار می گیرند.

وی با تاکید بر اینکه دستورالعمل «فداکاران خدمت» اکنون در دولت در دست بررسی است و تا حصول نتیجه از سوی سازمان جنگلها پیگیری می شود، از مدیران منابع‌ طبیعی استان‌ها خواست کسانی که در دفاع از منابع‌طبیعی و اطفای حریق جنگل و مرتع جان عزیزشان را از دست داده‌اند، به مشکلات خانواده‌های آنان رسیدگی کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در پایان گفت: اصل سیاستگذاری در مدیریت جنگل و طرح‌های جنگل‌داری بر پایه حفظ و نگهداری است و لازمه ساماندهی این طرح استفاده از خرد جمعی اساتید، کارشناسان و پیشکسوتان جنگل و مهمتر از همه ایجاد تفاهم و همدلی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز