خبرگزاری کار ایران

رییس بنیاد شهید به ایلنا خبر داد:

افتتاح اولین آسایشگاه جانبازان زن در هفته دفاع مقدس/ بررسی پرونده جانبازی سردشتی‌ها در هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۰۳۷

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از افتتاح اولین آسایشگاه برای جانبازان زن در هفته دفاع مقدس خبر داد.

«سعید اوحدی» رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت زنان جانباز قطع نخاعی گفت: عزیزان جانباز در جامعه زنان مانند دیگر جانبازان باید از امکانات لازم بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: در خصوص آسایشگاه به ویژه برای جانبازان زن اعصاب و روان و شیمیایی اولین بیمارستان تخصصی زنان جانباز در هفته دفاع مقدس در تهران افتتاح و راه‌اندازی می‌شود. این اولین بیمارستان برای جانبازان زن در سراسر کشور است و می‌توانند جانبازان زن از خدماتی که در این بیمارستان ارائه می‌شود، بهره‌مند شوند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ظرفیت این مرکز گفت: این مرکز دارای ۴۰ تخت است که جانبازان زن می‌توانند از آن استفاده کنند. با معاونت بهداشت و درمان نیز مراکز توانبخشی در اکثر استان‌ها راه‌اندازی شده است و با توجه به اینکه این مراکز دارای ظرفیت اقامتی و رسیدگی به جانبازان را دارد، تلاش می‌کنیم بخشی از آن را برای جانبازان زن قرار دهیم.

اوحدی خاطرنشان کرد: همچنین جانبازان زن می‌توانند از ظرفیت‌های بیمارستانی مراکزی چون بیمارستان خاتم‌الانبیاء، امام خمینی(ره)، بیمارستان ساسان، بیمارستان‌هایی که در شهرستان‌های دیگر هستند مانند بیمارستان امام در شهریار و مراکز ما در خوزستان استفاده کنند.

وی درباره پرونده‌های جانبازان شهر سردشت که هنوز تعیین‌تکلیف نشده است، گفت: در دو مرحله کمیسیون پزشکی توسط مجموعه بهداشت و درمان در سردشت تشکیل شده است و اخیرا نیز با تاکید معاون اول رییس‌جمهور به بنیاد شهید، وزارت بهداشت و وزارت رفاه که به صورت مشخص به وضعیت جانبازان شهرسردشت رسیدگی شود، این موضوع در اولویت برنامه‌های ما قرار گرفته است و در هفته آینده قطعا اقداماتی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره تامین واکسن آنفولانزا برای جانبازان تصریح کرد: با توجه به بیماری کرونا و شرایط سختی که در جامعه ایجاد شده است، هماهنگی خوبی با وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور انجام شده است و قرار است واکسن آنفولانزا توسط اورژانس کشور با هماهنگی بنیاد شهید برای تمامی والدین شهدا، جانبازان بیش از ۲۵ درصد و آزادگان و همسران شهدا به صورت رایگان در منازل آنها تزریق شود. تاکید ما  این است جامعه ایثارگری با توجه به پیک سوم به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

اوحدی تاکید کرد: براساس اعلام وزارت بهداشت این واکسن از هفتم مهر ماه در اختیار بنیاد شهید قرار خواهد گرفت و برای بیش از ۲۴۰ هزار نفر که شامل همه والدین معزز شهدا که بیش از ۹۰ هزاز نفر مادر شهید و بیش از ۴۰ هزار نفر پدر شهید هستند و به اضافه همه جانبازان بیش از ۲۵ درصد که شامل آزادگان نیز می‌شود و همسران شهید بیش از ۶۰ سال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز