خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان مدیریت بحران به ایلنا خبر داد:

وقوع سیل در منطقه تالش/ رانش زمین در محور اسالم به خلخال

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۷۹۱

سخنگوی سازمان مدیریت بحران با اعلام وقوع سیل در ۷ روستا در منطقه تالش از رانش زمین در محور اسالم به خلخال خبر داد.

«علی بختیاری» سخنگوی مدیریت بحران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: با توجه به وقوع بی‌سابقه و پرحجم بارش در منطقه غرب گیلان به ویژه شهرستان تالش،  چهار شهر تالش، چوبر، اسالم و هشتپر درگیر سیل هستند.

 وی ادامه داد: بارندگی‌ها از ساعت یک بامداد امروز آغاز شد و تا ساعت پنج صبح ادامه داشت، با توجه به پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان مبنی بر بارش باران و احتمال آبگرفتگی، از مردم در مناطق بحرانی خواستیم اقدامات لازم را برای کاهش خسارات انجام دهند.

سخنگوی مدیریت بحران خاطرنشان کرد:  به واسطه شدت بارندگی، رودخانه‌های سیلابی هنوز فروکش نکرده و سطح آب پایین نیامده است و از همین رو خدمات‌رسانی با مشکلاتی مواجه است.

بختیاری با اشاره به بارش سنگین باران در مناطق بالادست و سرازیر شدن سیلاب به سمت پایین دست، تصریح کرد: این حجم باران علاوه بر قطع راه‌های روستایی تالش، آب و برق و گاز را نیز قطع کرده است و تعدادی از منازل مسکوتی دچار خسارت شده‌اند. ستاد اضطراری مدیریت بحران در  شهرستان تالش تشکیل شده و در حال حاضر همه دستگاه‌های خدمت‌رسانی اعم از راهداری، آب منطقه‌ای، توزیع برق، هواشناسی، اداره گاز، آب و فاضلاب، بنیاد مسکن و هلال احمر آمادگی دارند.

وی ۷ روستای تالش، اسالم، چوبر، جوکندان، سرآگاه، سیابیل، خرجگیل و... را جزو مناطق سیل زده دانست و خاطرنشان کرد: آب بندان شهر تالش نیز دچار آبگرفتگی شده و در محور اسالم به خلخال با رانش مواجه هستیم. در شهرستان تالش ۱۰ نقطه رانش داریم که متاسفانه تجاوز به حریم رودخانه‌ها و ساخت و ساز در بستر رودخانه و آبراهه‌ها جهت گسترش اراضی مسکونی، موجب شده خسارات ناشی از وقوع سیل و بارندگی سنگین افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز