خبرگزاری کار ایران

اقدامات پیشگیری از طاعون نشخوارکنندگان در بوشهر انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۵۵۷

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: اقدامات پیشگیری از طاعون نشخوارکنندگان در بوشهر انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان بوشهر، فرهاد قلی نژاد ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در برخی از استان‌ها و تلفات حیات وحش، نشست بررسی و برنامه ریزی پیشگیری از بیماری مذکور در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع استان بوشهر برگزار شد.

وی اضافه کرد: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یکی از بیماری‌های خطرناک ویروسی است که علاوه بر دام‌های اهلی، می‌تواند حیات وحش و نشخوارکنندگان را تحت تأثیر قرار دهد و موجبات تلفات شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خاطرنشان کرد: برنامه ریزی و انجام اقدامات پیشگیرانه در جهت پیگیری و مقابله با بیماری طاعون نشخوارکنندگان لازم و ضروری است.

وی تصریح کرد: باید با پایش مناطق، حفاظت و کنترل واکسیناسیون دام‌های اهلی و به ویژه دام‌های عشایر ورودی به استان و ضدعفونی آبشخورها در راستای پیشگیری از این بیماری اقدام کرد.

قلی نژاد گفت: مقرر شد هماهنگی لازم با ارگان‌های مسؤول و متولی در راستای تاکید بر واکسیناسیون دام‌های اهلی و دام‌های ورودی به استان در فصل کوچ عشایر به عمل آید و زیستگاه‌های مناطق حفاظت شده استان مورد پایش مداوم قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز