خبرگزاری کار ایران

گلایه شهروندان از تردد موتورسیکلت‌ها در پارک‌ها و بوستان‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۵۳۹

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نسبت به تردد موتورسیکلت‌ها در بوستان‌ها و پارک‌ها که گلایه‌مندی شهروندان را به همراه دارد، به شهرداری تهران تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت نظری در جریان دویست و سی و هفتمین جلسه شورای شهر تهران گفت: امروز روزملی گفت‌وگوی تمدن‌هاست که متاسفانه در تقویم ملی دیگر اهمیت چندانی به آن داده نشده است. روزی که پیام مهمش یعنی گفت ‌و گو همچنان بهترین چاره‌ساز برای حل مشکلات داخلی و خارجی است که امیدوارم آیین گفت ‌و گو در میان ما به فراموشی سپره نشود.

او ادامه داد: در همین راستا جا دارد از شهرداران مناطق ۲ و ۵ بابت همکاری برای راه‌اندازی سمن ‌سرای این دو منطقه تشکر کنم و امیدوارم حضور ان.جی.اوها در فضاهای عمومی و اشتراکی اینچنینی، باب گفت ‌و گوی بیشتر در جامعه مدنی را باز کند.

نظری در ادامه در تذکری با اشاره به تردد موتورسیکلت‌ها در پارک‌ها و بوستان‌های شهری گفت: مشکلی که بارها و بارها از سوی مردم به بنده منتقل شده و من سعی کردم در غالب تذکر موردی به مسئولان مربوطه آن را حل و فصل کنم، اما گویا مساله ورود موتورسیکلت‌ به پارک‌ها به معضلی بدل شده که مختص به یک یا دو پارک نیست.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: متاسفانه شهروندان بسیاری از تردد موتورسیکلت در پارک‌ها و بوستان‌های شهری گلایه دارند و عجیب‌تر آنکه درصد قابل توجهی از این موتورسیکلت‌ها، نه موتورسیکلت متعلق به شهروندان بلکه موتورهای مربوط به متصدیان و نگهبانان پارک است که بعضا به شکل بدی هم اقدام به راندن این وسیله می‌کنند.

او با بیان اینکه منکر ضرورت استفاده از موتورسیکلت برای مواقع ضروری و تامین امنیت در پارک نیست ادامه داد: اما هیچ ضرورتی ندارد که نگهبانان پارک‌ها و مسئولان مربوطه بخواهند با موتورسیکلت در محوطه داخلی بوستان ‌ها گشت‌زنی کنند، چه برسد به اینکه بخواهند با سرعتی نامناسب نیز درون پارک‌ها تردد کنند.

نظری ادامه داد: قطعا می‌دانید که این اقدام سلامت روانی و همین‌ طور ایمنی شهروندان و به خصوص زنان و کودکانی را که برای ورزش و تفریح به پارک آمده‌اند مختل می‌کند. عجیب‌تر اینکه شهردار محترم تهران که خود شهروندان را به استفاده از دوچرخه تشویق می‌کند، چگونه هنوز نتوانسته زیرمجموعه خود را برای حفظ جان و امنیت خاطر شهروندان مجاب کند که به‌جای موتورسیکلت، از دوچرخه برای تردد در پارک ‌ها استفاده کنند؟!

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: در همین راستا از سازمان بوستان ‌ها و فضای سبز شهرداری تهران می‌خواهم که ضمن اتخاذ تدابیر سخت‌‌گیرانه‌تر برای ورود و تردد موتورسیکلت در پارک‌ها ترتیبی اتخاذ شود که متصدیان و نگهبانان برای تردد در پارک ‌ها از موتورسیکلت استفاده نکنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز