خبرگزاری کار ایران

در نشست مشترک روسای سازمان زندان‌ها و سازمان فنی و حرفه‌ای مطرح شد:

توسعه مهارت‌آموزی در زندان‌ها به عنوان رکن مهم اصلاح و تربیت

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۱۰۸

در نشست مشترک رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بر ضرورت توسعه کیفی حرفه‌آموزی در زندان‌های کشور تاکید شد.

به گزارش ایلنا، مهدی حاج محمدی رئیس سازمان زندان ها در دیدار با علی اوسط هاشمی گفت: مهارت آموزی و توانمند سازی زندانیان برای جذب در بازار کار پس از آزادی یکی از ارکان برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندان هاست.
 
حاج محمدی با بیان دیدگاه های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در مورد زندان ها و نحوه نگهداری زندانیان گفت: در بیانات آن بزرگواران از تعابیر دانشگاه و آموزشگاه برای زندان ها استفاده شده از این رو باید هدف گذاری ما نیز رسیدن به نقطه ای باشد که زندان ها به معنای واقعی به آموزشگاه نیکی ها تبدیل شده باشد.
 
رئیس سازمان زندان ها اظهار داشت: بر خلاف باور عده ای که می پندارند زندانی اصلاح شدنی نیست ما باور و ایمان داریم زندانی نه تنها تربیت شدنی است بلکه می تواند تبدیل به الگو نیز بشود.
وی در ادامه افزود: یکی از برنامه های ما مهارت آموزی زندانیان است چرا که اعتقاد داریم اگر فرصت مهارت آموزی توام با برنامه های تربیتی را برای زندانی فراهم کنیم او نیز می تواند به زندگی سالم و سعادتمندانه بازگردد.
 
رئیس سازمان زندان ها افزود: زندان فرصتی برای خدمت است و ما سعی داریم این فرصت را برای افراد مختلف به ویژه گروه های جهادی فراهم کنیم تا در این امر خداپسندانه مشارکت نمایند.
 
رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور نیز با اشاره به جایگاه مهارت در زندگی انسان ها گفت: مهارت پایه اصلی زندگی است و داشتن مهارت های اساسی زندگی می تواند مسیر سعادت انسان ها را هموار نماید.
وی با اشاره به اینکه زندان محلی برای اصلاح است گفت: باید سطح کیفی مهارت آموزی زندانیان را افزایش دهیم.
 
علی اوسط هاشمی تصریح کرد: ما آماده هرگونه همکاری برای توسعه مهارت آموزی در زندان ها هستیم.
وی با بیان اینکه دو نوع مهارت سخت و مهارت نرم داریم گفت: آنچه مهم تر و ماندگارتر است مهارت نرم است که شامل اخلاق حرفه ای، قدرت مدیریت، چگونگی شبکه سازی و... می شود و اینها سرمایه های حین کار است.
 
رئیس سازمان فنی و حرفه ای با تاکید بر ضرورت تغییر نگاه به مقوله مهارت آموزی گفت: نباید مهارت فدای مدرک بشود. ما باید به آثار برنامه ها توجه کنیم و از گواهینامه صرف به گواهی واقعی برسیم.
هاشمی در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت رصد کامل برنامه های مهارت آموزی زندانیان و میزان بهره وری ایشان تاکید نمود.
 
در این نشست معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های کشور و مدیرکل دفتر برنامه ریزی اشتغال و حرفه آموزی گزارش هایی از وضعیت اشتغال و حرفه آموزی در زندان های کشور ارائه نمودند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز