خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش‌وپرورش:

معلمان باید بتوانند خود را با تغییرات جامعه همراه کنند

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۵۹۲

وزیر آموزش‌وپرورش در نشست با رئیس و اعضای هیات رئیس دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه در همه کشورهای دنیا بر فرایند گزینش معلمان حساسیت‌های ویژه‌ای وجود دارد، گفت: معلمان باید بتوانند خود را با تغییرات جامعه همراه کنند.

به گزارش ایلنا، صبح امروز محسن حاجی میرزایی با حضور در دانشگاه فرهنگیان و در نشست صمیمی با رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان ضمن اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر حساسیت انتخاب معلمان و آموزش نیروی انسانی آموزش‌وپرورش در این دانشگاه برای ورود به حرفه معلمی اظهار کرد: مهم‌ترین تمایز این دانشگاه با سایر دانشگاه‌ها این است که در دانشگاه فرهنگیان، معلمان و آینده‌سازان جامعه تربیت می‌شوند بنابراین وجوه تدریس و طرح درس در دانشگاه فرهنگیان بسیار با اهمیت است و با سایر دانشگاه‌های کشور متمایز می‌باشد.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان باید برای تمام دانشجو معلمان حتی فارغ التحصیلان دانشگاه برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشد، گفت: به جهت حساسیت مسئولیت معلمان در جامعه و نقش تربیتی آن‌ها در تربیت نسل آینده‌سازان، باید قادر باشیم از دانشجو معلمان در حین تحصیل و چه در زمان فارغ‌التحصیلی ارزیابی کنیم و دانشگاه باید بر ارزیابی خروجی‌های دانشگاه تسلط و اشراف کامل داشته باشد.

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه دو روش جذب از طریق کنکور و جذب از طریق ماده 28 در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد، گفت: روش‌های جذب دانشجو معلمان طبق آخرین مصوبات دانشگاهی می‌باشد که باید بامطالعه، تحقیق، ارزیابی و نظارت بر عملکرد، این دو گروه جذب ‌شده از دانشجویان قادر به تشخیص این نکته باشیم که در کدام‌یک از این گروه‌ها انگیزه خدمت، تلاش در کار و بهره وری بیشتر است و برای تقویت عملکرد این گروه‌ها چه برنامه‌هایی در پیش روی داریم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به حساسیت گزینش معلمان در تمام دنیا تصریح کرد: گزینش، تربیت نیروی انسانی و به‌کارگیری این نیروها به‌عنوان معلم در کشور، موضوعی است که در تمام دنیا اهمیت دارد. نقش معلم نقش برجسته‌ای است و باید بر اساس مطالعات و یافته‌های تطبیقی در دنیا پیش برویم و در تربیت دانشجو معلمان این مطالعات را به کار بگیریم.

وی افزود: در کشور ما دو دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی مسئولیت تربیت دانشجو معلمان رادارند بنابراین ضروری است که روسا و اعضای هیات علمی این دو دانشگاه باهم ارتباط داشته باشند و با تبادل تجربیات دو دانشگاه صلاحیت حرفه‌ای و تربیتی دانشجو معلمان و فارغ‌التحصیلان کشور ارتقا دهند.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: حرفه معلمی جزو یکی از حرفه‌هایی است که باید همواره به‌روزرسانی شود. این عصر، به‌عنوان عصر فناوری ارتباطات شناخته ‌شده است و دانش آموزان در سایه استفاده از فناوری‌های نوین بسیار زبده‌تر از گذشته شده‌اند. در این شرایط ارتقای صلاحیت علمی و تربیتی معلمان اهمیت بالایی دارد. معلم باید بتواند خود را هم پای تمدن پیش ببرد و دانشگاه فرهنگیان با نظارت و برنامه‌ریزی دقیق و اصولی، در به‌روزرسانی دانش دانشجو معلمان و فارغ‌التحصیلان به‌طور هدفمند عمل کند.

حاجی میرزایی گفت: شیوع کرونا در کشور باعث ایجاد نگرانی، وقفه و تغییر درروش عملکرد آموزشی شد. کرونا بر روش آموزش دانشگاه هم بی‌تأثیر نبود و اعضای هیات علمی دانشگاه باید بامطالعه و پژوهش، درصدد ایجاد تحول در بهبود عملکرد دانشجو معلمان در سال جاری باشند.

عضو کابینه تدبیر و دولت با تأکید بر اینکه آموزش‌وپرورش یک دستگاه سیاسی نیست و باید از سیاست زدگی در آن پرهیز کنیم، بیان کرد: همه ما در مقابل تعلیم و تربیت ‌معلمان کشور مسئولیت داریم و باید در جهتی حرکت کنیم که دستگاه تعلیم و تربیت و به‌طور خاص دانشگاه فرهنگیان از تعارضات سیاسی به دور بماند و در کمال آرامش بتواند مأموریت‌های خود را ادامه دهد. اگر مسئولین این دانشگاه حیات خود را بر سیاسی بازی و فراز و نشیب سیاسی گره بزنند تنها نتیجه آن قربانی کردن دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز