خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز اورژانس تهران:

تشریح فعالیت‌های اورژانس تهران/ نیاز پایتخت به ۵۴ پد بالگرد اورژانس

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۳۳۳

رییس مرکز اورژانس تهران فعالیت‌های اورژانس تهران را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا پیمان صابریان رییس مرکز اورژانس تهران در نشست خبری که صبح امروز در مرکز اورژانس تهران برگزار شد ضمن تبریک چهل و پنجمین سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی اظهار کرد: طی یکسال گذشته تا کنون شرایط متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته داشتیم. از زمانی که دچار اپیدمی کرونا شدیم شرایط تمام جامعه تغییر کرد و با توجه به اینکه خط مقدم مقابله با ویروس اورژانس است دچار تغییرات شدیم.

وی با اشاره به شرایط ویژه ای که شیوع کرونا در کشور ایجاد کرد گفت: نیرو های ما خوشبختانه همچون همیشه پای کار بودند و تمام تلاششان خدمت به مردم بود. با توجه به اینکه اورژانس فوریت‌های پزشکی است و ما سکته‌های قلبی، مغزی و تصادفات را همچنان داریم بیماری کرونا باری مضاعف شد و باعث شد که تعداد ماموریت‌ها و تماس‌ها افزایش پیدا کند و تعداد تماس‌ها به دو برابر ماکزیمم سال‌های گذشته رسید.

صابریان با اشاره به تشکیل دیسپچ جداگانه برای سوالات کرونا گفت: حدود ٢۵هزار تماس در روز پاسخ داده شد و بسیار خوب خدمت رسانی شد. در برخی موارد جواب‌ها با پزشک متخصص هم مشاوره کردند. به طور متوسط روزی ۵ هزار ماموریت هم انجام دادیم که ده تا بیست درصد ماموریت‌ها مربوط به بیماران کرونایی بود. ضعف و بیحالی این بیماری تا حدی است که گاهی افراد نیاز به کمک دارند که نیرو‌های ما اقداماتی که از دستشان بر می‌آمد را انجام دادند.

وی با بیان اینکه کد ٢۴٧ از سال ٩۵ شروع به فعالیت کرده گفت: حدود روزی ده تا پانزده نفر از این خدمت استفاده می کنند که نقطه قوتی است. سعی کردیم خدمات خود را به روز نگه داریم. کد ٧٢۴ نیز همچنان در حال فعالیت است و ١۵ تا بیست نفر نیز به صورت روزانه از این خدمت استفاده میکنند. این طرح از عارضه‌دار شدن افراد پس از سکته‌ها جلوگیری می‌کند.

رییس اورژانس تهران تصریح کرد: در اسفند ماه توانستیم طی سه ساعت دیسپچ کرونا را با بیست استیشن فعال کنیم. در آن زمان حدود ٢٧ یا ٢٨ نفر نیز از نیروهای ما نیز به صورت دورکاری تماس ها را پاسخ می دادند.

صابریان با اشاره به انتقال‌های بین بیمارستانی گفت: تجهیزاتی که استفاده شد هزینه زیادی داشت اما توانستیم تا کنون خدمات ارایه کنیم. همچنین رضایت‌مندی خوبی نیز داشتیم و به رقم بی‌سابقه ٨۴.٢۵ درصد رسیدیم که فکر نمی‌کنم هیچ سازمانی این رضایت مندی را داشته باشد.

صابریان در خصوص اورژانس هوایی نیز گفت: شهرداری تهران در ایجاد پدهای بالگرد کمک کرده که حدود ٣٧ پد بالگرد در استان تهران داریم و بسیاری از عملیات‌های خود را با سرعت بیشتری انجام می‌دهیم. در روز یک یا دو پرواز داریم.

وی درباره موتورلانس‌ها نیز گفت: ٢٣٠ موتورلانس داریم که حدود ١٣٠٠ ماموریت در روز انجام می‌دهند. این‌ها زودتر بر بالین بیمار می‌رسند.

صابریان گفت: روزانه بین ٣٠٠ تا ٣۵٠ نوار قلب را متخصصین اورژانس تهران رصد میکنند که از این تعداد حدود ده تا ١۵ تا کد ٢۴٧ داریم. برای کد ٧٢۴ تعداد کمی بالاتر است و بین ١۵ تا ٢٠ نفر است.

صابریان در پاسخ به سوالی در خصوص همکاری اورژانس و شهرداری تهران در خصوص پد های بالگرد اظهار کرد: لزوما به تعداد پدها نیاز به بالگرد نداریم. مهم است که در مناطق استراتژیک بالگرد داشته باشیم که بتوانیم از اورژانس هوایی استفاده کنیم.

وی افزود: باید ۵۴ پد داشته باشیم، البته برخی مشکل‌ها وجود دارد و در برخی نقاط انقدر تراکم بالاست که باید جانمایی مجددی در تهران داشته باشیم.

 ادامه داد: ما در واقع دو بالگرد داریم که روزانه در حال خدمات رسانی هستند. در شبها ما از بالگردها کمتر استفاده می‌کنیم چرا که مشکلات دید در شب داریم و خلبان‌ها مشکلاتی دارند اما پیگیر هستیم که برطرف شود.

 وی در پاسخ به سوالی درباره تعداد مزاحمت‌های تلفنی گفت: تعداد این مزاحمت‌ها نسبت به قبل کاهش پیدا کرده، پیش از این حدود ٢٠ تا ٣٠ درصد مزاحم تلفنی داشتیم. طی ٢۴ ساعت گذشته در میان ١۶ هزار تماس ۴٨٣ مزاحمت تلفنی داشتیم.

وی افزود: اما با قوه قضاییه و سطوح قابل پیگیری مشارکت داریم و باید به نقطه ای برسیم که حتی یک مزاحمت هم نداشته باشیم.

 صابریان در پاسخ به سوال دیگری در خصوص آمادگی اورژانس تهران برای مقابله با کرونا در پاییز و تعداد شهدای سلامت اورژانس در شرایط شیوع کرونایی گفت: حدود ١٠ درصد پرسنل ما تا کنون درگیر شدند و دو شهید راه سلامت داشتیم که جا دارد از آن ها یاد کنیم.

وی گفت: برای فصل گذشته هم آمادگی داریم و امیدواریم که مشکل خاصی نداشته باشیم.

وی در خصوص خدماتی که در مترو ارایه می شود گفت: بین دیسپچ اورژانس و مترو تهران خطی وجود دارد که به سرعت با یکدیگر تماس می‌گیرند. در خصوص رسیدن به مصدومان با توجه به شرایط ایستگاه‌ها شرایط کمی سخت است، اولا که جای پارک وجود ندارد، پله‌ها بسیار است و پیدا کردن مصدوم در تراکم جمعیت بسیار سخت است اما مشکلاتی نداریم.

وی گفت: معمولا زمان رسیدن ما بر بالین بیمار در بیشترین زمان حدود ١۶ دقیقه است. اما باز هم نیازمند این هستیم که خدمات بهتری را ارایه کنیم.

 وی گفت: در ایستگاه‌های جدید مترو در حال ساخت مشکلات برطرف شده و نقشه دادیم و جانمایی شده است.

 صابریان در پاسخ به سوالی دیگری نیز اظهار کرد: زمانی که دیسپچ ما از شما سوال می‌کند و طبق پروتکل‌ها نیاز به انتقال بیمار یا حاضر شدن بر بالین بیمار است لوکیشن از تماس گیرنده گرفته می‌شود و به سرعت نیروها اعزام می‌شوند. قسمتی از سوال‌ها به خاطر آگاهی عزیزان تماس گیرنده است و ما از شهروندان خواهش می‌کنیم که تماس را قطع نکنند.

رییس مرکز اورژانس تهران ادامه داد:  سوالات دیسپچ هیچ ارتباطی به اعزام آمبولانس ندارد، از شهروندان تقاضا می‌کنیم که پس از اطلاع دادن به هیچ عنوان تماس را قطع نکنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز