خبرگزاری کار ایران

رسولی:

شهردار تهران آیین‌نامه سازمان‌های شهرداری را باید سال گذشته به شورا ارسال می‌کرد

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۵۱۶

خزانه دار شورای شهر گفت: شهرداری می‎بایست تا پایان سال ۹۸ آیین نامه مربوطه به اساسنامه سازمان‌های شهرداری را به شورا ارسال می‌کرد اما امروز شاهد اصلاحیه اساسنامه هستیم. پشت‎پرده این وقت‎گیری‎ها فقط استنکاف از مصوبات شورا است.

به گزارش ایلنا،‌ سید حسن رسولی در دویست و سی و ششمین جلسه شورا و در جریان بررسی یک فوریت لایحه شهردار تهران در خصوص «حذف تبصره بند ج ماده ۹ و اصلاح ماده ۱۲ و تبصره آن در اساسنامه نمونه سازمان‎های وابسته به شهرداری تهران» و در مخالفت با این موضوع، گفت: بر اساس اساسنامه‎ای که در تاریخ ۱۲ آبان ماه ۹۸ به تصویب رسیده است، شهردار تهران می‎بایست تا پایان سال ۹۸ آیین نامه مربوطه را برای تصویب به شورای شهر ارسال می‌کرد. امروز در پایان ماه شش سال ۹۹ هستیم و مدیر کل مربوطه به جای ارائه گزارش از فرایند آیین نامه، به دنبال اصلاح اساسنامه است.

رسولی افزود: چنانچه شهرداری نقطه نظر اصلاحی داشته باشد، می‎تواند برای سازمان‌های شهرداری تهران به صورت موردی بیاورد. مضاف بر اینکه اساسنامه سازمان‎ها و شرکت‎ها باید به تایید وزارت کشور هم برسند. 

وی در ادامه افزود: طبق ماده ۸ اساسنامه، حسب اینکه کل سرمایه این شرکت‎ها و سازمان‎ها متعلق به شهرداری است، آقای شهردار رئیس مجمع یا رئیس شورا و معاون ایشان هم عضو شورا هستند. اما در هیات مدیره‎ها نباید انتخاب اعضا را انحصاری کنیم. مگر چه گلی به سر سازمان‎ها و شرکت‎ها زده شده که همه انحصارا در اختیار شهرداری باشد؟

وی ادامه داد: طبق نظر شهرداری بند (پ) ماده ۲ اساسنامه حذف شود. معنای این خواسته این است در صورت تصویب این لایحه، سازمان‎ها و شرکت‎ها در مورد گرفتن نیروهای موقت، همچنان مختار خواهند بود و جزایر و حیات خلوت‎ها سازمان و شرکت ها باقی می‎مانند. شهرداری تهران موطف بود تا پایان سال ۹۸ آیین‎نامه به کار گیری کارکنان موقت این شرکت‎ها را بر اساس آیین نامه سال ۵۸ استخدام شهرداری‎ها تهیه و به شورا ارسال کند. 

براساس گزارش معاونت ارتباطات و امور بین‎‎الملل شورای اسلامی شهر تهران، رسولی در پایان با بیان اینکه از اعضای شورای شهر خواهشمندم که به این لایحه رای مخالف دهند، تاکید کرد: اگرشهردار حداکثر در یک ماهه آینده درباره اساسنامه سازمان های وابسته شهرداری به وظیفه خود عمل نکند، حتما برای این منظور از او سوال خواهم کرد. پشت پرده اینگونه وقت‎گیری‎ها فقط استنکاف از اجرای مصوبات شورا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز