خبرگزاری کار ایران

تلف شدن 24 راس از حیات وحش دماوند/ تشدید اقدامات کنترلی برای پیشگیری از تلفات بیشتر

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۴۷۸

رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان دماوند گفت: در هفته قبل 24 لاشه مربوط به کل و بز و قوچ و میش در منطقه شکار ممنوع کوه سفید دماوند کشف و نمونه برداری لازم برای تشخیص علت مرگ آن ها انجام و به دامپزشکی ارسال شد.

به گزارش ایلنا،  محمد فریدی با اعلام این خبر اظهار کرد: ماموران اجرایی محیط زیست دماوند در هفته قبل طی پایش منطقه، بصورت موردی  با لاشه شش کل و بز و 18 قوچ و میش مواجه و اقدام به جمع آوری لاشه ها  و دفع بهداشتی آن ها کردند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه طی 5 روز گذشته هیچ لاشه جدید و یا علایم بیماری در حیات وحش مشاهده نشده است، افزود: بنابر اعلام اولیه دامپزشکی، علت مرگ این گونه ها پی پی آر، یا طاعون نشخوارکنندگان بزرگ اعلام شد اما هنوز بطور قطعیت نمی توان این موضوع را تایید یا رد کرد و این موضوع نیازمند آزمایشات و بررسی بیشتر درصورت مشاهده تلفات جدید و یا بیماری در حیات وحش است که در دستورکار قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در تشریح اقدامات انجام شده برای کنترل  و جلوگیری از تلفات بیشتر هم گفت: ضدعفونی آبشخورها و چشمه ها و اطراف آن که محل اصلی حضور حیات وحش است از جمله اقدامات انجام شده در این ارتباط بود. همچنین با پیگیری های انجام شده و بنا به اعلام دامپزشکی بیش از 90 هزار دام اهلی در دماوند واکسینه شده و از طرفی اقدام لازم و کنترلی برای ورود دام اهلی به مناطق حیات وحش انجام شد.

فریدی  با بیان اینکه پایش مستمر منطقه و رصد حیات وحش از سوی تیم های کارشناسی استان، دامپزشک محیط زیست و محیط بانان انجام می شود، تصریح کرد: بر اساس آخرین سرشماری مناطق محیط زیست در دماوند شامل منطقه شکار ممنوع کوه سفید و اثر طبیعی ملی دریاچه تار و هویر تعداد 1850 قوچ و میش و 220 کل بز در این منطقه وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز