خبرگزاری کار ایران

رییس علوم پزشکی دانشگاه تهران:

آقای روحانی کاش در آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها حضور داشت

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۳۶۲

رییس علوم پزشکی دانشگاه تهران گفت: آقای روحانی کاش در آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها حضور داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۹_۱۴۰۰ با حضور مجازی رییس جمهور، حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مصطفی رستمی نماینده ولی فقیه در دانشگاهها ظهر امروز در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

عباسعلی کریمی رییس علوم پزشکی تهران در این برنامه بیان کرد: ما سال تحصیلی جدید را در روزهایی شروع می‌کنیم که هفت ماه است کشور درگیر پاندمی کویید19 هستند. مردم شرایط سختی را در این مدت پشت سر گذاشتند و البته که باید یک خدا قوت محکم به وزارت بهداشت گفت: ما روزهای ابتدایی مشکلات زیادی داشتیم و حتی یکی از پرستاران به من گفت وقتی تاکسی من را سوار کرد و فهمید از بیمارستان می آیم من را وسط راه پیاده کرد. برخی از ما و حتی برخی از پزشکان برای اینکه کادر درمان تاب آوری داشته باشند و بتوانند در کار بمانند خودمان هم ماسک نمی‌زدیم.

وی گفت: شاید بهتر باشد یک مرتضی آوینی دیگری از خط مقدم درمان هم تصاویر را ثبت کند، این دوران سخت است و ما در علوم پزشکی افرادی داشتیم که شهید راه سلامت شدند. کرونا هست و مشخص نیست که چه زمانی از جامعه ما رخت بر می‌بندد.

کریمی بیان کرد: کرونا نکات تلخی مثل از دست دادن سرمایه‌های ارزشمند حوزه پزشکی را داشت. ما پزشکی را از دست دادیم که دو هزار و ۵۰۰ پیوند کلیه انجام داده بود. اما یک فایده آن این بود که توانستیم بیماری‌های واگیر دار را بهتر شناسایی کنیم.

وی افزود: شاید نیمی از مدیریت دانشگاه ما در بیمارستان بستری بودند اما حاضر نبودند که کار خود را رها کنند، روحیه کاری دانشگاهی همینگونه است.

وی خطاب به روحانی گفت: ای کاش امروز بعد از هفت ماه تلاش دانشگاه علوم پزشکی و تمام کادر بهداشت و درمان، امروز جا داشت که رییس جمهور را در جمع خودمان داشتیم تا شما حضوری از کادر درمان تشکر می‌کردید و  شاید روحیه کادر درمان را تغییر می‌داد و خستگی از تن‌ها میرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز