خبرگزاری کار ایران

قطعی شدن حکم ۲۳ میلیاردی دو متهم قاچاق گردو

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۳۱۹

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی از قطعی شدن جریمه ۲۳ میلیارد ریالی برای دو متهم پرونده قاچاق گردو خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، سیداحد یوزباشی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی گفت: مامورین اداره نظارت بر ترانزیت گمرک  شهرستان جلفا با مشکوک شدن به تریلی ترانزیتی متعلق به یک شرکت حمل ونقل بین المللی پارک شده در خارج  از محوطه گمرک، خودروی مذکور را بازرسی و مشخص شد این خودرو حامل سیمان و آجر است.

وی افزود: در بررسی ها مشخص شد بار این محموله طبق اسناد ترانزیتی ۱۷ تن گردو به ارزش ۷ میلیارد ریال بوده است که در شهرستان بناب تخلیه و به فروش رسیده است.

یوزباشی تصریح کرد: پرونده متشکله برای رسیدگی به شعبه ویژه تعزیرات حکومتی شهرستان مرند ارجاع و مدیرعامل شرکت و راننده خودرو  به شعبه احضار و تفهیم اتهام شدند که در دفاعیات خود نتوانستند دلیل و مدرک محکمه پسندی برای این عمل خود ارائه کنند.

وی ادامه داد: شعبه پس از بررسی و احراز تخلف، متهم ردیف اول را به پرداخت ۱۵میلیارد و ۲۸۲ میلیون ریال به میزان دو برابر ارزش کالا که یک برابر آن از بابت قاچاق بودن کالا و یک برابر دیگر نیز به علت موجود نبودن کالای قاچاق شده و همچنین تعطیلی یکساله شرکت متخلف و راننده خودرو را  نیز به پرداخت ۷ میلیارد و۶۴۱ میلیون ریال برابر ارزش کالا و ضبط خودروی  حامل  کالا محکوم کرد که این رای در شعبه تجدیدنظر قطعی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز