خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته امداد عنوان کرد:

ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به کارفرمایان در قالب طرح راهبران شغلی

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۳۵۳

رئیس کمیته امداد از ارایه تسهیلات قرض الحسنه به کارفرمایان در قالب طرح راهبران شغلی خبر داد و گفت: مرحله دوم رزمایش «ایران همدل» در قالب طرح «اطعام حسینی و احسان حسینی» در حال اجرا است که تاکنون شاهد حمایت‌های بیشمار نیکوکاران هستیم. رئیس کمیته امداد از ارایه تسهیلات قرض الحسنه به کارفرمایان در قالب طرح راهبران شغلی خبر داد و گفت: مرحله دوم رزمایش «ایران همدل» در قالب طرح «اطعام حسینی و احسان حسینی» در حال اجرا است که تاکنون شاهد حمایت‌های بیشمار نیکوکاران هستیم.

به گزارش ایلنا، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در دیدار با اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل با اشاره اینکه در مرحله نخست پویش ایران همدل در ماه مبارک رمضان شاهد بزرگترین پویش یاری‌رسانی به فقرا و محرومان پس از پیروزی انقلاب اسلامی بودیم، افزود: در این پویش ۵۴۰ میلیارد تومان کمک از سوی نیکوکاران جمع‌آوری شد که ۱۶۰ میلیارد تومان از این مبلغ به صورت نقدی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه مرحله دوم رزمایش ایران همدل نیز در قالب طرح «اطعام حسینی» و «احسان حسینی» در حال برگزاری است، بیان کرد: همچنان شاهد کمک‌های نقدی و غیرنقدی نیکوکاران برای یاری‌رسانی به خانوار بی‌بضاعت جامعه هستیم که در نوع خود بسیار کم‌نظیر است.

بختیاری با اشاره به اینکه کمیته امداد نقش به‌سزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کند، تاکید کرد: کمیته امداد با حمایت از خانواده‌هایی که دچار بحران‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شده‌اند، می‌کوشد مسیر توانمندسازی آنها را هموار کرده و آینده روشنی را برای فرزندان‌شان رقم بزند.

رئیس کمیته امداد گفت: خدمات این نهاد در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با هدف خوداتکایی و خودکفایی به خانواده‌های بی‌بضاعت ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی مددجویان مهم‌ترین بخش فعالیت‌های حمایتی این نهاد است، بیان کرد: به صورت دقیق و موشکافانه، استعداد و توانایی‌های مددجویان شناسایی می‌شود تا با هدایت درست، بتوانند در مسیر توانمندسازی قرار گیرند.

بختیاری خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از توان و ظرفیت سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی می‌تواند کمیته امداد را در دستیابی به اهداف مهم خود در محرومیت‌زدایی و ریشه‌کنی فقر یاری کند.

در ادامه این دیدار، اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل با اشاره به اینکه کمیته امداد راهکارهای مناسبی را برای اشتغال مددجویان به کار گرفته است، گفت: با فعالیت‌های چشمگیر این نهاد در عرصه توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر، شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در حال بررسی طرحی به منظور اشتغال‌زایی برای زندانیان هستیم، افزود: این طرح پس از آماده شدن به کمیته امداد ارسال خواهد شد تا علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد زندانی، کاهش آسیب‌های اجتماعی را نیز در پی داشته باشد.

بهنامجو گفت: در قالب این طرح تلاش داریم به زندانیان واجد شرایط تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کنیم تا پس از آزادی از زندان بتوانند از پس مشکلات خود برآیند.

وی افزود: کمیته امداد می‌تواند نقش مضاعفی را در تحقق این امر مهم ایفا کند و امیدواریم پس از بررسی‌های لازم بتوانیم به اجرای آن بپردازیم.

استاندار اردبیل ضمن قدردانی از اقدامات کمیته امداد در عرصه فقرزدایی، گفت: حرکت‌های خوبی در سطح استان اردبیل آغاز شده که امیدواریم تا پایان سال شاهد شکوفایی اشتغال و رفع نیازهای اساسی محرومان جامعه باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رئیس کمیته امداد در ادامه سفر خود به استان اردبیل از یک واحد صنعتی که تعدادی از مددجویان این نهاد را به‌کارگیری کرده است، بازدید کرد.

وی در این بازدید گفت: این واحد با به‌کارگیری شش مددجوی اردبیلی از تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی کمیته امداد بهره‌مند شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از راهبردهای کمیته امداد به منظور توانمندسازی خانوار تحت حمایت طرح «راهبران شغلی» است، بیان کرد: این طرح برای اثربخشی هر چه بیشتر فرصت‌های شغلی اجرا می‌شود تا با به کارگیری ایده‌های برتر، شاهد توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر جامعه باشیم.

بختیاری با بیان اینکه در قالب طرح «راهبران شغلی» در ازای به‌کارگیری هر یک از مددجویان ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه بلند مدت به کارفرمایان پرداخت می‌شود، افزود: مددجویان تحت حمایت پس از مهارت‌آموزی و شرکت در کارگاه‌های فنی و تخصصی به کارفرمایان معرفی می‌شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز