خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست:

آخرین وضعیت جسمانی محیط‌بان تهرانی/عدم صدور مجوز شکار در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۵۶۱

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خبر از حال مناسب محیط بانی که توسط شکارچی گلوله خورده بود داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ محبت خانی یگان حفاظت سازمان محیط زیست در رابطه با اصابت گلوله شکارچیان غیر مجاز به امیر حسین کرمیان محیط بان منطقه‌ی ورجین لواسان گفت: در زمان این اتفاق یک نفر سرباز هم کنار محیط‌بان بوده است. در نهایت به دلیل صعب و العبور بودن مسیر رفت و آمد هماهنگی‌ها صورت گرفت و اورژانس هوایی دو بالگرد اعزام کرد و محیط‌بان را به بیمارستان میلاد بردند، تا یک ساعت گذشته که پیگیری حالش بودیم، وضعیتش خوب بود.

وی ادامه داد: اسلحه شکاری به سمتش گرفته شده است و از نواحی بالای زانو و شکم مورد اصابت قرار گرفته است.

محبت خانی در مورد توزیع اسلحه بیان کرد: برای نحوه‌ی توزیع اسلحه شکاری در وزارت کشور جلسه گذاشته می‌شود و ما تعداد دقیقی از مجوزهای صادر شده نداریم چون از چند حوزه داده می‌شود ولی قابل استعلام است و این تعداد سلاح فقط در دست مردم نیست بلکه در دست کسانی که کار حفاظت می‌کنند هم است و نباید صرف مجوز محیط زیست در نظر گرفت.

محبت خانی با اشاره به افزایش میزان برخوردهای صورت گرفته در یک هفته‌ی اخیر گفت: برای خود ما هم امروز جای سوال شد که برسی خواهیم کرد، یک هفته است که میزان درگیری با محیط‌بان زیاد شده و در این پیک زمانی این آمار جای سوال دارد و حتما به زودی جلسه‌ایی با کارشناسان خواهیم داشت تا این درگیری را به وضعیت مطلوب‌تری برسانیم تا هیچ کشته‌ایی را از دو طرف نداشته باشیم.

وی در مورد پروانه شکار افزود: امسال پروانه شکار ندادیم و تصمیمی هم در موردش نداشتیم‌، اگر تصمیمی گرفته شود حتما اطلاع رسانی می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز