خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگی دانشگاه امیرکبیر تاکید کرد:

غفلت دانشگاه‌ها از امور تربیتی و پرورشی در دوران شیوع کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۴۵۰

مدیرکل فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: با شیوع بیماری کرونا در دانشگاه ها به بحث آموزش و پژوهش بیشتر پرداخته می شود و امور تربیتی و پرورشی مورد غفلت قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، سید جواد طباطبایی در شصت و هشتمین نشست مدیران فرهنگی واجتماعی دانشگا‌ه‌ها با حضور وزیرعلوم برگزار شد، گفت: حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها  یک فضای گسترده، متنوع و متفاوت است که هم نیازهای اولیه دانشجو از جمله تغذیه، خوابگاه و بهداشت جسم، روح و روان و ... و همچنین پرورش دانشجویان را از جنبه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، هنری، علمی، صنفی و ورزشی بر عهده دارد که تامین همه این موارد نیازمند تلاش جدی و دلسوزی بی‌وفقه مسئولان است.

وی افزود: در این شرایط اگر چه به ظاهر مراجعات حضوری دانشجویان کمتر شده اما ارجاعات تلفنی به مراکز مشاوره و بهداشت و... به خاطر شرایط خاص جامعه و اضطراب و استرس افزایش یافته است.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: متاسفانه ترس از ویروس کرونا پدیده نوظهوری را برای دانشگاه‌ها رقم زده است و باید اذعان داشت  براساس گزارش ها در ترمی که گذشت دانشگاه های کشور عملکرد خوب و قابل قبولی را در کارنامه خود ثبت  کرده‌اند.

طباطبایی اظهار داشت: فعالیت های دانشگاه ها به دلیل عارضه ویروس کرونا بسیار دشوار تر و تخصصی تر است که باید این برنامه ها با کمک وزارت علوم و دستگاه های مربوطه و با استفاده از شیوه ای جدید برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که اکثر فعالیت های آموزشی و پرورشی جنبه مجازی گرفته باید بدانیم که در فضای مجازی ابتکار، خلاقیت و نوآوری حرف اول را میزند.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تقاضای دانشگاه ها از وزیر علوم برای بهبود عملکرد دانشگاه ها در این شرایط خاص، این است که  کارگروه های تخصصی متشکل از جامعه شناسان، روان شناسان، کارشناس فرهنگی و اجتماعی، طراح و برنامه نویس های اپلیکیشن، مهندسین مرتبط با موضوع تعیین شوند تا برای تولید محتواو نحوه عرضه، اجرا و ارزیابی فعالیت ها کمک حال دانشگاه های کشور باشند.

طباطبایی اظهار داشت: در حال حاضرمسئله مهم و اساسی پیش رو بحث دانشجویان جدید الورود است که به نظر بنده اگر فرآیند تبدیل دانش آموز به دانشجو به خاطر شرایط خاص جامعه و ...به خوبی انجام نشود، سرریز پیامد و مشکلات آن را در کمیته انضباطی، مراکز مشاوره، کمیسیون موارد خاص و ... شاهد خواهیم بود. 

وی ادامه داد: لازم به توضیح است دانش آموزانی که به دانشگاه راه پیدا می کنند ممکن است مهارت های لازم برای رویارویی با مشکلات را نداشته باشند بنابراین نیاز جدی به آموزش و مهارت افزایی با شیوه های جدید در این زمینه ها دارند.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در دانشگاه ها با شرایط پیش آمده به بحث آموزش و پژوهش بیشتر پرداخته می شود و امور تربیتی و پرورشی مورد غفلت فراوان قرار گرفته است و در صورت عدم برنامه ریزی در این زمینه ، لطمات جبران ناپذیری را به جامعه دانشگاهی و کشور وارد خواهد کرد.

طباطبایی افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط پیش آمده بهترین فرصت برای پرورش حس همدلی و همکاری میان دانشجویان، اساتید و کارکنان است.

وی عنوان کرد: علی رغم پیگیری های معاون فرهنگی وزارت علوم در خصوص بودجه فرهنگی دانشگاه ها که قرار بود 7 درصد بودجه کل دانشگاه باشد متاسفانه این امر محقق نشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز