خبرگزاری کار ایران

اعزام سالیانه ۳۰ هزار مبلغ به مدارس

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۱۷۱

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش از تدوین برنامه ۵ ساله فعالیت‌های ستاد در راستای تحقق سند تحول بنیادین و اعزام سالیانه ۳۰ هزار مبلغ به مدارس خبر داد.

 به گزارش ایلنا، علیرضا حاجیان زاده در نشست تخصصی کارگروه‌های ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش که با حضور وزیر آموزش‌وپرورش برگزار شد، اظهار کرد: علاوه بر ارتباطات دو نهاد دوسویه ازلحاظ ساختاری قوام و دوامش بستگی به نگاه مسئولین دو دستگاه دارد.

حاجیان زاده تصریح کرد: همه اجزای ستاد آموزش‌وپرورش و همه اجزای حوزه علمیه ارکان اصلی ستاد همکاری‌ها هستند.

 وی با اشاره به جایگاه و تأکید بر ضرورت همکاری‌های دو نهاد، اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، بر همکاری‌ بین آموزش‌وپرورش و حوزه‌های علمیه کشور همواره تأکید کردند.

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش از راه‌اندازی هیئت‌های اندیشه‌ورز و تقویت مشارکت حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: این ستاد بعد از ۱۴ سال سابقه، امروز با استفاده از تجارب موفق به تدوین برنامه ۵ساله در راستای تحقق تحولات در راستای سند تحول بنیادین شده است.

مشاور عالی وزیر آموزش‌وپرورش، برنامه ۵ ساله را نسخه اجرای سند تحول برشمرد و خاطرنشان کرد: جامعیت از دیگر ویژگی‌های برنامه ۵ ساله است. لذا صاحب‌نظرانی از حوزه‌های علمیه برای تعامل با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی معرفی شدند.

وی افزود: ۴۵۰۰ مدرسه مجری طرح امین هستند که در آن‌یک روحانی در مدرسه حضور می‌یابد و با انس گرفتن بادانش آموز به کار تربیتی می‌پردازند.

حاجیان زاده اظهار کرد: ۳۰ هزار مبلغ را در یک سال به مدارس اعزام می‌کنیم تا توانمندی‌های دینی دانش آموزان را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: در کشور ۲۰۰ مدرسه معارف اسلامی داریم که نسبت به درخواست ۲۵هزار دانش‌آموز برای تحصیل در این مدارس، این آمار بسیار کم است و حداکثر می‌توانیم ۵هزار دانش‌آموز را جذب کنیم.

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش با اشاره به روش‌های مختلف تأمین نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش گفت: حوزه‌های علمیه می‌توانند بخشی از نیروهای خرید خدمت را تأمین کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز