خبرگزاری کار ایران

رییس کمیته تشکیلات شورای شهر تهران:

دستگاه‎های اجرایی موظف به استعلام از پرونده مدیران قبل از انتصاب شان هستند

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۱۴۴

رییس کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، دستگاه‎های اجرایی موظف هستند که قبل از انتصاب مدیران، از پرونده آنها استعلام تهیه کنند.

به گزارش ایلنا، سید حسن رسولی در دویست و سی و پنجمین جلسه شورای شهر، در جریان بررسی طرح "نظامنامه انتخاب، ارزیابی و نظارت بر عملکرد ذیحساب شهرداری تهران" و در مخالفت با پیشنهادی مبنی بر اینکه به جای «مراجع نظارتی» عبارت «هیئت تخلفات اداری» نوشته شود، گفت: با این پیشنهاد مخالفم چراکه بر اساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، دستگاه‎های اجرایی موظف هستند که قبل از انتصاب مدیران، از پرونده آنها استعلام تهیه کنند.

 او ادامه داد: این مستند قانونی نه مختص به سازمان بازرسی شهرداری و نه هیئت رسیدگی به تخلفات است و این موضوع به لحاظ محتوایی هم در این پیشنهاد مستتر است. یعنی اصل بر اینست که همه در هیئت تخلفات پرونده دارند و باید ثابت کنند که متخلف نیستند. بنابراین بهتر است طبق همان روال عادی برخورد شود چراکه این پیشنهاد حتی اگر به هیئت تطبیق برود هم رد می‎شود. 

همچنین خزانه‎دار شورا درخصوص نقش حراست در رد صلاحیت مدیران افزود: حراست مسئولیت حفاظت پرسنلی دارد و همه این احکام در پرونده  پرسنل شهرداری موجود است و بهتر است که بدعت‎گذاری نکنیم. 

سید حسن رسولی درباره پیشنهادی مبنی بر حذف تبصره‎های 2 و 3و 4 انتخابات ذیحساب، گفت: انتخاب حسابرس قانونی شهرداری و تمام سازمان‎ها و شرکت‎های تابعه و نیز انتخاب ذی‎حساب و قائم‎مقامان آن انحصارا در اختیارات شورا است. ذیحساب عامل نظارتی شورا است و حسابرس هم گزارش تفریق را ارائه می‎کند. بنابراین مرجع انتخاب شورا است. 

براساس گزارش معاونت ارتباطات و بین‎الملل شورای اسلامی شهر تهران، ر سولیافزود: برای انتخاب حسابرسان تصمیم گرفته شد که حسابرسان باید از بهترین افراد و دارای رتبه مورد تایید بورس باشند که بتواند نظارت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز