خبرگزاری کار ایران

افتتاح ۵۳ پروژه بهداشتی و درمانی در استان‌های خوزستان و فارس

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۸۹۶

وزیر بهداشت از افتتاح ۵۳ پروژه بهداشتی و درمانی در استان‌های خوزستان و فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در آیین سومین بهره‌برداری پروژه‌های سلامت (پوشش سراسری ره سلامت) سعید نمکی وزیر بهداشت گفت: به امید خدا ۵۳ مرکز بهداشتی درمانی را در خوزستان و فارس افتتاح می‌کنیم، در استان خوزستان ۴۸ واحد درمانی آزمایشگاهی و اقامتی و همچنین در استان فارس سه پروژه بیمارستانی و در جهرم دو پروژه بهداشتی افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: با وجودی که شرایط بسیار سخت تحریم‌ها را داشتیم و شیوع ویروس کرونا هم به آن اضافه شد، اما برای اولین بار در تاریخ ایران ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۴۰۰ پروژه شامل دو هزار تخت آی سی یو را تا ۱۲ فروردین افتتاح و به مردم شریف ایران تقدیم می کنیم.

نمکی در افتتاحیه‌ سه بیمارستان در استان فارس در جمع مسوولین علوم پزشکی این استان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: فارس یکی از بهترین استان‌ها در کنترل ویروس کرونا بود و ما قدردان شما هستیم. خدارا شاکریم که در اوج تحریم با موفقیت کنار هم قرار گرفتیم.

وی در رابطه با افتتاح بیمارستان خاتم الانبیاء جهرم افزود: بنده به عنوان یک سرباز در خدمت مردم هستم اما اگر تلاش مردم نبود زحمات ما هیچ تاثیری نداشت.

نمکی بیان کرد: از جهرم برای مدیریت خوب بیماری قدردان هستیم. در حال حاضر شاهد افتتاح بیمارستان ۳۱۳ تخت خوابی آن هستیم.

وی گفت: شاید سخت‌ترین ایام سلامت را طی می‌کنیم، چون شاید قرنی یک بار شاهد چنین اتفاقی مثل کرونا باشیم، البته استان‌هایی هم در سال قبل به دلیل سیل شرایط سختی داشتند و من به یاد دارم سیل شیراز را که جزو بدترین شب‌های زندگی من بود که خود را شتابان به آنجا رساندم و شاهد بودم افراد در بیمارستان علوم پزشکی در تلاش بودند تا آب به داخل بیمارستان نیاید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز