خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

شناسایی و برخورد با کیوسک‌های غیرمجاز/ جمع‌آوری کیوسکی در تهران با بیش از ۲۰ سال تخلف/ بهره‌برداران حق واگذاری کیوسک‌ها به غیر را ندارند

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۶۰۸

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار شهرداری تهران از برخورد قانونی و قضائی با کیوسکی با بیش از ۲۰ سال تخلف در تهران خبر داد.

«سید علی مفاخریان» مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوالی درخصوص شناسایی کیوسک‌های غیرمجاز و معرفی آنها به مراجع حقوقی اظهار داشت: شهرداری‌های مناطق به کیوسک‌های مجاز اجازه فعالیت می‌دهند. در این مساله دو دسته کیوسک‌های مطبوعاتی و گل و گیاه با شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار است و بقیه کیوسک‌ها از جمله بازیافت، دوچرخه و موضوعات دیگر که نیاز به ساماندهی دارند، زیرمجموعه این شرکت نیستند.  

او ادامه داد: از طرفی دیگر مجموعه کیوسک‌هایی که در پارک‌ها مستقر هستند و عرضه مواد غذایی را انجام می‌دهند، مسئولیت آنها در حیطه فعالیت مناطق و سازمان بوستان‌ها است.

مفاخریان با بیان اینکه شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار براساس لایحه ساماندهی کیوسک‌ها موظف به پیگیری کیوسک‌های غیرمجازی شدکه در راسته‌های مطبوعاتی و گل و گیاه فعالیت می‌کنند، افزود: برای شناسایی کیوسک‌های غیرمجاز اقدامات پایشی در دو الی سه دوره انجام شده است و سازمان بازرسی شهرداری تهران و مناطق، حوزه هماهنگی امور مناطق، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر در این راستا اقداماتی را انجام و در چندین نوبت بازدیدهای سرزده و دوره‌ای از کیوسک‌ها صورت گرفت و تعدادی کیوسک متخلف شناسایی شد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار شهرداری تهران ادامه داد: این کیوسک‌ها به دلایل مختلفی از جمله عرضه مواد غیرمجاز، نداشتن پروانه کسب و یا حفاری زیرزمین آنها برای توسعه تجاری، همچنین تغییر کاربری کیوسک‌ها که بهره‌برداری از آنها به صورت تجاری تلقی شود، مورد شناسایی و برخورد قرار گرفتند و درباره هر یک از این موارد از پر کردن زمین حفاری شده تا ابطال پروانه ساخت و جمع آوری کیوسک‌ها اقدامات لازم صورت گرفته است.

جمع‌آوری کیوسکی با بیش از ۲۰ سال فعالیت غیرمجاز

او با اشاره به جمع‌آوری یک کیوسک متخلف با بیش از ۲۰ سال فعالیت غیرمجاز گفت: در همین رابطه به تازگی کیوسکی که بیش از ۲۰ سال فعالیت غیرمجاز انجام می‌داد را شناسایی و جمع‌آوری کردیم.

مفاخریان ادامه داد: این کیوسک که به مرور زمان به ۴ باب مغازه تبدیل شده بود، به عرضه انواع لوازم از لباس و پوشاک و زیور آلات گرفته تا خرید و فروش بلور، لوازم خانگی و لباس زنانه اقدام می‌کرد و هر وجه این کیوسک به یک شغل تبدیل و اجاره داده می‌شد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل سیار شهرداری با بیان اینکه جنس اقدامات این کیوسک با نوع فعالیت‌های مجاز متفاوت بود، گفت: با پیگیری قضائی و هماهنگی نیروی انتظامی و شهرداری منطقه این مجموعه برچیده و با تخلفی که بیش از ۲۰ سال با آن مماشات و برخورد نشده بود، در این دوره با آن برخورد قانونی انجام و نسبت به جمع‌آوری کیوسک اقدام شد.

اجاره بهای مصوب برای کیوسک‌های گل و مطبوعات واقعی است

او اظهار داشت: در قانون و قرارداد با بهره‌برداران اعلام کرده‌ایم که آنها حق واگذاری کیوسک‌ها به غیر را ندارند و واگذاری‌هایی که انجام شده از نظر ما غیرمجاز است و نباید خرید و فروش و اجاره در بین کیوسک ها اتفاق افتد.

مفاخریان ادامه داد: بهره‌برداران فعلی کیوسک‌ها براساس مصوبه شورای شهر موظف هستند، نسبت به پرداخت اجاره به شرکت ساماندهی اقدام کنند و عدد  مصوب شده یک عدد واقعی است و  این حداقل مبلغی است که با کارشناسی در چند مرحله در نظر گرفته شده و مبنای مصوبه شورای شهر تهران مورد عمل قرار گرفته است.

مفاخریان در پاسخ به این سوال که با تغییر رویکردی که برای کیوسک‌های مطبوعاتی مدنظر قرار داده شده،  توزیع مجلات و روزنامه‌های کاغذی در سطح شهر با چالش مواجه می‌شود، تصریح کرد: این رسالت مجموعه ارشاد و حوزه تبلیغات است. طبیعتا بخش رسانه‌های کاغذی از بین نخواهد رفت. آنچه امروز مطرح است با توجه به استقبال مردم از شرایطی که دسترسی به اخبار اینترنتی را بیشتر از قبل فراهم کرده، استفاده از مجلات کاغذی کمتر شده است و این نشان می‌دهد که باید نسبت به سلیقه جدید مردم منتشرکنندگان اخبار بررسی بیشتری انجام دهند و نسبت به افزایش جذابیت کار در مقایسه با آنچه که در فضای مجازی منتشر می‌شود، بمنظور از دست ندادن مخاطبان خود اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز