خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات شهری شهرداری تهران خبر داد:

معضل پسماندهای خطرناک پزشکی به زودی حل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۴۹۲

تا دو هفته آینده در شورای عالی پسماند با حضور معاون رییس جمهور و وزارت بهداشت، اختلاف و ناهماهنگی برای حمل پسماندهای خطرناک پزشکی حل و فصل خواهد شد.

به گزارش ایلنا، «مجتبی یزدانی» معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران، صبح دوشنبه-۱۷ شهریور- در حاشیه آیین گشایش پروژه های سازمان مدیریت پسماند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بحث کاهش پسماند یکی از سیاست های شهرداری و شورای شهر است، گفت: روزانه حدود ۳۰ تا ۳۲هزار تن نخاله ساختمانی به محل هایی که به تایید محیط زیست رسیده انتقال داده می شود؛ یک قسمت از این مکان ها در محله آبعلی است. آغاز فعالیت سومین کارخانه پسماند ساختمانی از امروز در آن محل شروع شد.

او افزود: در مجموع ۲۲ هزار تن نخاله به آبعلی می رود که ۱۵ هزار تن آن را می توانیم تبدیل به شن و ماسه کنیم تا مجددا به چرخه طبیعت بازگردد و استفاده شود. کل این کار توسط بخش خصوصی انجام می شود و از کاری که انجام می دهند ۱۰ تا ۱۵ درصد شن و ماسه و مصالح به شهرداری تحویل می شود. 

او در ادامه گفت: در بحث پسماند در ۱۱ ایستگاه میانی که وجود دارد، حدود پنج هزار و ۵۰۰  تا ۶ هزار تن پسماند تر یا خانگی در ۲۲ منطقه توسط این ایستگاه ها با ماشین های مخصوص حمل می شوند. ماشینها روی باسکول وزن می شوند و ماشینی نمی تواند تخلفی را مرتکب شود چراکه جی پی اس روی آنها وصل است و در مانیتورینگ کنترل می شود و مشخص است که از کدام منطقه آمده و باید کجا پسماند را تحویل دهد. درواقع صورت وضعیت الکترونیک ، کنترل خودرو و کارگر انجام می شود.

یزدانی یادآور شد: باید در موضوع پسماند باید در مجموعه های تحت نظر شهرداری مانند میادین میوه و تره بار، فروشگاه های شهروند و فروشگاههای بزرگ سطح شهر تهران دستگاهها ی RVM (سامانه دریافت خودکار پسماندهای خشک) قرار داده شود. 

او اضافه کرد: تعداد این دستگاهها تا چند روز آینده به ۲۰ دستگاه می رسد و در آینده جلساتی با مجموعه های بزرگ تشکیل می شود تا خود این مجموعه ها دستگاهها را خریداری کنند که البته طبق قانون مدیریت پسماند نیز خودشان باید این کار را انجام دهند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران درباره زباله های بیمارستانی عنوان کرد: رقم ۲۴۰۰ تومانی که در مصوبه شورای شهر در ازای هر کیلو پسماند پزشکی و بیمارستانی  وجود دارد تنها برای محل دفن است. البته ما به دنبال بحث مالی در این بحث نیستیم و طبق قانون نیز مدیریت پسماندهای ویژه با جایی است که این نوع پسماند را تولید می کند. مثلا در اصفهان پسماند پزشکی توسط دانشگاه انجام می شود و فقط محل دفن توسط شهرداری انجام می شود. 

براساس گزارش پایگاه خبری شهر؛ به گفته یزدانی تا دو هفته آینده در شورای عالی پسماند با حضور معاون رییس جمهور و وزارت بهداشت، اختلاف و ناهماهنگی برای حمل پسماندهای خطرناک پزشکی حل و فصل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز