خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

محافظه‌کاری شهرداری تهران در جذب بودجه غیرنقد/ دست شهرداران مناطق بیش از حد بسته است

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۸۶۶

رئیس شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران در جذب بودجه غیرنقد محافظه کاری بسیاری می‌کند و به نظر می آید که دست شهرداران مناطق بیش از حد بسته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در پایان جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره جلسه غیرعلنی صبح امروز شورای شهر با شهردار و معاونانش گفت: هفته تهران در اولین هفته مهر ماه برگزار می شود  بحث برنامه ریزی شهرداری برای سال ۱۴۰۰ و فعالیت هایی که قصد دارند در شهرداری تهران داشته باشند گزارشی عرضه شد  و همچنین برندینگ ۱۴۰۰ در جلسه امروز صبح مطرح شد و اعضای شورای شهر نظرات خود را ارائه کردند. 

او درباره جلسه امروز شورا نیز گفت: سه نطق پیش از دستور داشتیم و به انتخاب اعضای کمیسیون ها ورود پیدا کردیم که اعضا در همان کمیسیون ها ابقا شدند.

هاشمی با بیان اینکه مهم ترین دستور امروز شرایط انتخاب ذیحسابان بود، گفت: این دستور ماده های زیادی داشت و تا ماده ۸ پیش رفتیم. یک بحث یک فوریتی درباره شفاف سازی یارانه های شهرداری تهران داشتیم و یک طرح یک فوریتی برای بررسی وضعیت خدمات کسانی که در شهرداری کار می کنند که داشتیم این افراد به ویژه در شرایط کرونایی فعلی آسیب پذیر هستند. 

هاشمی در مورد گزارش خزانه دار شورای شهر درباره هزینه و درآمد شهرداری تهران نیز گفت: در این گزارش وضعیت مالی شهرداری تهران تا آخر تیر ماه چه در درآمدها و چه در هزینه ها ارایه شد. بحثی که در شورا برای اعضا جای سوال بود این بود که شهرداری تهران در جذب بودجه غیر نقد موفق نیست و اعضا نگرانی خود را در این باره ابراز کردند و حتی از هیأت رئیسه خواستند جلسات ویژه در این باره گذاشته شود.

او ادامه داد: این مشکل را در طول سه سال داشتیم و هر سه سال شهرداری تهران در جذب بودجه غیرنقد محافظه کاری بسیاری می کند و به نظر می آید که دست شهرداران مناطق بیش از حد بسته شده است و وقتی می خواهند در این باره کار کنند باید یک مسیر طولانی را طی کنند که از سازمان املاک و تشکیلات حقوقی شهرداری عبور می کند و گفته شده است این کار باید با روش مزایده انجام شود که محکم کاری است که البته از یک جهت خوب است که کار را بسیار محکم کرده اما از سوی دیگر مسیر را کند کرده است و ان شالله در این باره دخالت کنیم تا ببینیم با  استفاده از قوانین موجود اختیارات شهرداران را بالا ببریم که با استفاده از قوانین موجود بودجه نقدی جذب کنند.

هاشمی گفت: در گذشته اینگونه بود که وقتی پیمانکاری طلبکار بود با کارشناسی که نسبت به ملک انجام می شد و با قیمت کارشناسی با طلبکار تهاتر می کردند تا مسیر مزایده پیش نرود. اما اکنون شهرداری اعلام کرده است که هیچ ملکی نمی تواند بدون مزایده قانونی واگذار شود و طلبکاران باید در مزایده شرکت کنند و اگر طلبکاری نتواند قمیتی بدهد که ملک را بگیرد نمی تواند طلب خود را دریافت کند. همین باعث شده شهرداران مناطق نتوانند برای بدهی ها از بودجه غیر نقد استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز