خبرگزاری کار ایران

۸ بیمارستان در قزوین اخطاریه محیط‌زیستی دریافت کردند

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۴۸۹

هشت بیمارستان و مرکز درمانی قزوین با توجه به عدم رعایت قوانین و مقررات محیط زیست و پروتکل‌های بهداشتی در خصوص مدیریت و کنترل پسماند بیمارستانی اخطاریه زیست محیطی دریافت کردند.

به گزارش ایلنا، احمد زارعی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین با تایید خبر فوق اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص بیماری کرونا وحساسیت های لازم درخصوص این ویروس منحوس، با برنامه ریزی و برقراری تیم کارشناسی پایش، بازدید و بررسی بیمارستان های قزوین و نحوه مدیریت پسماند بیمارستانها و مجتمع های بزرگ درمانی در دستور کار بوده و بصورت شبانه روزی اجرا میشود.

زارعی افزود: بی خطر سازی غیر اصولی پسماند های عفونی برخی بیمارستانها و عدم مدیریت مناسب فاضلاب آن ها می تواند منشاء مهمی در انتقال بیماری های خطرناک باشد و به این جهت پایش و بازدید از بیمارستانها امری ضروری و اولویت دار می باشد.

وی همچنین گفت: در پایش های انجام شده عملکرد محیط زیستی بیمارستان ها، درمانگاه ها و مطب ها مورد بررسی قرار گرفته که در این خصوص وضعیت سیستم بی خطر سازی (اتوکلاو) پسماندهای عفونی این مراکز غیر اصولی بوده که برای هشت واحد از بیمارستان ها به منظور رفع نواقص سیستم بی خطر سازی، اخطاریه زیست محیطی صادر و ابلاغ شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین در ادامه بیان کرد: برابر قانون، مسئولان تمامی بیمارستان ها موظف هستند نسبت به انجام آزمایش های دوره ای اقدام و نتایج آن را در قالب خوداظهاری در پایش به این اداره ارسال کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، زارعی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین در پایان هشدار داد: با عنایت به مراتب فوق و به استناد مواد 11 و 12 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست بیمارستان ها موظف می باشند که نسبت به  تغییر فرایند بی خطر سازی پسماند ها بر اساس استاندارد های سازمان حفاظت محیط زیست اقدام نمایند و در صورت عدم اقدام در مهلت اعطایی هرگونه پسماند بی خطر شده به روش شیمیایی که در حال حاضر انجام می شود پسماند عفونی تلقی شده و بر اساس ماده 688 قانون مجازات اسلامی به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی پیگیری حقوقی وبه طور قطع نسبت به برخورد قانونی با مجموعه اقدام می شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز