خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش:

تا پایان هفته اول چالش حمل و نقل و سرویس مدارس حل خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۲۶۷

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: تا پایان هفته اول چالش حمل و نقل و سرویس مدارس حل خواهد شد. شیوه نامه در زمینه سرویس دانش‌آموزان به مدارس ابلاغ شده است.

به گزارش ایلنا، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در برنامه «زنده باد زندگی» شبکه دوم سیما با اشاره به حضوری شدن کلاس‌های درس اظهار کرد: بازگشایی مدارس زودهنگام نبود، از ابتدای تابستان پیش‌بینی‌های لازم برای سال تحصیلی جدید صورت گرفت و سناریوهای مختلفی طراحی شد. بهترین سناریو شامل آموزش ترکیبی بود، به صورتی که دانش‌آموزان را برای حضور در مدرسه گروه‌بندی کرده و همزمان آموزش‌ها را به صورت مجازی پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در شروع‌ سال تحصیلی به دلیل آنکه باید گروه بندی دانش‌آموزان به طور دقیق مشخص شود، ممکن است زمان بیشتری صرف شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: تا پایان هفته اول چالش حمل و نقل و سرویس مدارس حل خواهد شد. شیوه نامه در زمینه سرویس دانش‌آموزان به مدارس ابلاغ شده است، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به آنان گوشزد و سیستم‌‌های نظارتی لازم نیز در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: خانواده‌های دانش‌آموزان ابتدایی بهتر است در مدارس حضور داشته و با مسئولان همکاری لازم را داشته باشند. در حال حاضر سال تحصیلی جدید هم از لحاظ زمان هم از لحاظ مدل متفاوت‌تر از گذشته آغاز شد، ممکن است یک مدرسه با مدرسه‌ای دیگر از لحاظ تراکم دانش‌آموزی شرایط متفاوتی داشته باشد.۲۰ هزار مدرسه داریم که تراکم دانش‌آموزان در آن پایین است.

کاظمی خاطرنشان کرد: سلامت دانش‌آموزان یک اصل اجتناب ناپذیر و مهم در فضای آموزشی است، خانواده‌ها نیز باید از این اصل اطلاع پیدا کنند و حضور دانش‌آموزان، وضعیت سلامت آنان و برنامه‌های مدرسه را با برنامه‌های خود هماهنگ کنند.

وی خاطرنشان کرد: در هر مدرسه‌ای اگر امکان رعایت دستورالعمل بهداشتی نباشد، اعضای شورای مدرسه می‌تواند در زمینه حضور دانش‌آموزان تصمیم گیری کند، در هفته اول مهرماه این شورا تشکیل می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: تربیت صرفا شامل آموزش نیست و تنها با آموزش محقق نمی‌شود، تربیت مجموعه‌ای از رفتارها در فضای مدرسه است که در ارتباط با همسالان و تمامی‌نیروهایی که در مدرسه حضور دارند، رخ می‌دهد. بسیاری از مهارت‌ها در این مسیر کسب می‌شود و قرار نگرفتن دانش‌آموزان در اجتماع آنان را دچار آسیب خواهد کرد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین استرانژی های‌معاونت پرورشی و‌فرهنگی آموزس و پرورش، کمک به کنترل بحران کرونا بود. در این راستا تلاش کردیم به دانش‌آموزان آگاهی‌بخشی لازم صورت گیز تشکیل گروه جهادی و همیار سلامت همچنین توسعه خدمات مشاوره‌ای را در دستور کار قرار دادیم و تلاش کردیم مهارت‌های دانش‌آموزان را در راستای مدیریت رفتار کودکان در دستور کار قرار دهیم. حضور دانش‌آموزان به ارتقای این مهارت‌ها کمک خواهد کرد، باید قبول کنیم که باید با کرونا زندگی کرد. همچنین باید مهارت زندگی کردن با آن را فرا گیریم. کشورهای دیگر نیز آموزش‌های ترکیبی را همانند ما در پیش گرفته‌اند.

کاظمی اضافه کرد: دغدغه سلامت دانش‌آموزان برای خانواده‌ها به جا است، ما برای این دغدغه احترام قائلیم، به دلیل همین دغدغه از آنان می‌خواهیم همکاری لازم را با ما داشته باشد، باید توجه داشته باشیم زندگی در روزهای کرونایی جاری است و باید سیر تکاملی خود را طی کند. ما سلامت و امنیت دانش‌آموزان را در فضای مدرسه تضمین می‌کنیم. همچنین این اختیار به مدیر مدرسه داده شده که در کنار اقدامات بهداشتی، دانش‌اموزان را به دو، سه گروه و حتی بیشتر تقسیم کند.

وی ادامه داد: ساعات تفریح کلاس‌ها نسبت به یکدیگر متفاوت است، ممکن است مدیران و خانواده‌ها به زحمت بیفتند اما سلامت دانش‌آموزان برای ما اولویت دارد. همیشه می‌گفتیم خانه مدرسه دوم است اما در حال حاضر خانه مدرسه اول است، اعضای خانواده همیار مدرسه هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش‌گفت: تمام فرآیند تکمیلی آموزش در خارج از مدرسه منحصر به فضای مجازی نیست، بخش اعظمی از آموزش ازطریق تلویزیون پیگیری می‌شود. مدرسه تلویزیونی فعالیت خود را آغاز کرده است، به طوری که در روز بیش از ۲۲ برنامه درسی مانند برنامه‌های درسی ارائه میشود بخشی از آموزش‌ها به صورت بسته در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد‌گرفت.

وی تصریح کرد: هفته گذشته از نسخه جدید شاد‌ رونمایی شد این شبکه از برکات کرونا بود که نسخه جدید آن نسبت به گذشنه از زمین تا آسمان تفاوت دارد، فضای جذاب و متنوعی برای این شبکه در نظر گرفته شده که برای خانواده‌ها قابل نظارت و دسترسی است.

کاظمی بیان کرد: بسیاری از مشکلاتی که سال گذشته در فضای مجازی داشتیم را امسال نخواهیم داشت. پوشش ۱۰۰ درصدی‌دانش‌آموزان با استفاده از شاد، بسته‌های آموزشی و بسته‌های آموزشی در دستور داریم تا دانش‌آموزی از تور آموزش و پرورش عقب نماند.

وی تصریح کرد: امسال اطلس آسیب‌های اجتماعی مدرسه، منطقه و استان ترسیم می‌شود و متناسب با این اطلس برنامه‌های توانمندسازی را برای دانش‌آموزان در نظر می‌گیریم. دانش‌آموزانی که در معرض آسیب‌های روانی قرار دارند را شناسایی می‌کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: سال گذشته 16 هزار دانش‌آموز که در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته بودند را از طریق سامانه نماد و با کمک معلمان و مربیان شناسایی کردیم و خدمات مشاوره مددکاری اجتماعی به آنان ارائه داده‌ایم. 7 جلسه مشاوره برای دانش‌آموزان در نظر گرفته‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که دانش‌آموزان نیاز به مددرکاری اجتماعی داشته باشند موضوع با دستگاه‌هایی که با آموزش و پرورش همکاری دارند، در سال گذشته 52 هزار مشاوره کرونا پس از دوران کرونا انجام داده است. ما در فضای ناخواسته‌ای قرار گرفتیم و مجبوریم خود را با شرایط جامعه انطباق دهیم و فرآیندهای جدیدی را تعریف کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز