خبرگزاری کار ایران

ناکامی ۷ عضو باند حفاری غیرمجاز در آمل و اندیکا

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۱۴۶

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مازندران و خوزستان، عملیات حفاری غیرمجاز در شهرستان آمل و اندیکا متوقف و ۷ نفر از اعضای این باند دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا، سردار "امیر رحمت‌الهی" در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: با کسب اخبار واصله از دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در منزل شخصی واقع در شهرستان آمل و فعالیت باند حفاران غیرمجاز مسلح در شهرستان اندیکا به قصد تحصیل اشیاء تاریخی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار یگان حفاظت استان های مازندران و خوزستان قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا اکیپ هایی مجرب  از نیروهای یگان حفاظت پس از  هماهنگی  با دستگاه قضائی و با همراهی عوامل انتظامی به محل های مورد نظر عزیمت و ضمن رعایت موازین شرعی و قانونی، نسبت  به دستگیری اعضای باند حفاران غیرمجاز  اقدام کردند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح  کرد: طی این عملیات‌ها یکی از حفاران غیر مجاز در شهرستان آمل دستگیر و تعداد ۷ دستگاه فلزیاب غیر مجاز کشف و در شهرستان اندیکا نیز  ۶ نفر از اعضای باند دستگیر، تعداد یک دستگاه فلزیاب به همراه یک قبضه سلاح شکاری غیر مجاز  و مقادیری  ابزار و ادوات حفاری کشف  شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، این مقام ارشد انتظامی با اشاره به دستگیری متهمان و معرفی آن‌ها به مراجع قضائی، خاطرنشان کرد: شهروندان گرامی و حامیان حفاظت از میراث فرهنگی کشور عزیزمان می توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس و یا شماره تماس ۰۹۶۶۲ با وزارت میراث فرهنگی و یگان حفاظت برای پیشگیری از جرایم اطلاع تا در تامین امنیت جامعه سهیم باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز