خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش؛

۶۲درصد مدارس زیر ۱۰۰نفر جمعیت دارند/ موافقت بهزیستی برای واگذاری کامل مهدهای کودک به آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۸۹۹

وزیر آموزش و پرورش گفت: طی تفاهم با وزارت بهداشت مدارس از ۱۵ شهریور باز می‌شوند، از نظر مسئولان بهداشتی تفاوت چندانی میان وضعیت‌های سفید، زرد و قرمز وجود ندارد، خانواده‌ها مشارکت بیشتری در تحصیل فرزندانشان داشته باشند، طبق دستور رئیس جمهور استفاده از اینترنت شبکه شاد رایگان شد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی با تشریح جزئیاتی درباره وضعیت بازگشایی مدارس و قابلیت‌های شبکه شاد ۲گفت: در بسیاری از کشورها از حدود یک هفته قبل مدارس باز شده است. هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نخواهد شد بنابراین اصل بر آموزش حضوری است. بر اساس نظرات مسئولان بهداشتی تفاوت چندانی میان وضعیت‌های سفید، زرد و قرمز وجود ندارد و احتمال تبدیل یک وضعیت به وضعیت دیگر بسیار وجود دارد بنابراین پروتکل‌های بهداشتی به شکلی سختگیرانه باید رعایت شود.

بر اساس نظرات مسئولان بهداشتی تفاوت چندانی میان وضعیت‌های سفید، زرد و قرمز وجود ندارد

وی در مورد برخی پروتکل‌های بهداشتی گفت: فاصله بین دانش‌آموزان یک متر باشد، زمان کلاس‌ها بیش از ۳۵دقیقه نباشد و از ماسک استفاده شود.

۶۲درصد مدارس زیر ۱۰۰نفر جمعیت دارند

وی ادامه داد: ۶۲درصد مدارس زیر ۱۰۰نفر، ۳۵درصد زیر ۳۵نفر و ۴۳درصد زیر ۵۰نفر جمعیت دانش آموزی دارند که در همه اینها می‌توانیم کلاس‌ها را برگزار کنیم و دانش‌آموزان به روال عادی به مدرسه بروند. همچنین ۳۸درصد مدارس بالای ۱۰۰نفر دانش‌آموز دارند که در این مدارس تقسیم بندی برای حضور دانش‌آموزان انجام خواهد شد.

طی تفاهم با وزارت بهداشت قرار شد همه مدارس از ۱۵شهریور باز شوند

وزیر آموزش و پرورش افزود: طی تفاهم با وزارت بهداشت قرار شد همه مدارس از ۱۵شهریور باز شوند و پروتکل‌های بهداشتی را در مدارس رعایت کنیم. ممکن است مدارس به دو یا سه گروه تقسیم شوند و ما تا جایی که بتوانیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنیم تا کلاس حضوری برگزار شود. ساعات حضور دانش‌آموزان در مدارس کمتر از قبل خواهد بود. دروس اصلی در کلاس‌های حضوری و تکرار و تمرینات در کلاس‌های غیرحضوری تدریس می‌شوند.

برای ساعت‌های تفریح، سرویس مدارس، ورود و خروج دانش آموزان، تهویه هوای کلاس، زمان کلاس پروتکل داریم

حاجی ‌میرزایی در پاسخ به سوالی درباره غربالگری دانش‌آموزان در مدارس گفت: اگر در خانواده دانش‌آموزی، فردی مبتلا به کرونا شود و یا دچار سرماخوردگی شود، دانش‌آموز نباید به مدرسه برود. سرویس‌های مدارس تحت دستورالعمل‌های خاص کار می‌کنند، در ساعات تفریح هم دانش‌آموزان تقسیم می‌شوند و بازی نمی‌کنند، تهویه هوای کلاس‌ها به خوبی انجام خواهد شد. در بعضی کشورهای دنیا مدارس با رعایت همین پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شده است.

خانواده‌ها مشارکت بیشتری در تحصیل فرزندانشان باشند

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه توصیه می‌کنیم امسال خانواده‌ها بیش از گذشته درگیر تحصیل فرزندان شان شوند، اظهار کرد: ترجیح آموزش و پرورش بر تشکیل کلاس‌ها به صورت حضوری است اما در کنار آن برنامه‌های تلویزیونی نیز داریم، نسخه جدید شاد هم امروز رونمایی شده است. نگرانی خانواده نگرانی آموزش و پرورش هم هست لذا تمام توجه ما حفظ سلامت دانش‌آموزان است. توصیه می‌کنیم امسال خانواده‌ها بیش از گذشته درگیر تحصیل فرزندان شان شوند. تاکید داریم اگر پروتکل در مدرسه رعایت نشود با مدرسه برخورد خواهد شد.

طبق دستور رئیس جمهور استفاده اینترنت شبکه شاد رایگان شد

وزیر آموزش و پرورش درباره شبکه شاد و اینترنت رایگان گفت: طبق دستور رئیس جمهور استفاده از اینترنت در شبکه شاد رایگان شد. شبکه شاد فضایی ایمن برای دانش‌آموزان است. در نسخه جدید امکان ارتباطات زنده صوتی و تصویری فراهم شد. حتی دانش‌آموزان در خانه می‌توانند در همان کلاس که حضوری تشکیل می‌شود شرکت کنند. امکان داشتن صفحه اختصاصی برای معلمان و دانش‌آموزان نیز فراهم شده است.

خانواده نگران عدم دسترسی فرزندانشان به ابزارهای هوشمند نباشند

حاجی میرزایی درباره آن دسته از دانش‌آموزان که به آموزش مجازی دسترسی ندارند، گفت: اگر دانش‌آموزی به ابزار هوشمند یا اینترنت دسترسی ندارد نگران نباشد ما با روش‌های دیگری به او آموزش خواهیم داد.

سیم کارت رایگان دانش آموزی از سوی همراه اول و ایرانسل ارائه می‌شود

وی درباره تفاوت در شیوه‌های تدریس گفت: همه دروسی که در تلویزیون یا شبکه شاد ارائه می‌شود توسط آموزش و پرورش تولید می‌شود بنابراین تفاوتی میان محتوای ارایه شده وجود نخواهد داشت. همچنین معلمان می‌تواند روش تدریس خود را داشته باشد.

شاد شبکه آموزش‌های رسمی است

وی درباره استفاده از پلتفرم‌های دیگری غیر از شبکه شاد برای آموزش گفت: اپلیکشن شاد شبکه آموزش‌های رسمی است ولی اگر مدارسی بخواهند دروسی جز دروس رسمی را تدریس کنند می‌توانند از ظرفیت‌های غیر از شاد استفاده کنند.

وزیر آموزش و پرورش درباره سیمکارت‌هایی که اختصاصا برای دسترسی به شبکه شاد ارائه می شوند، گفت: اپراتور همراه اول و ایرانسل، سیم کارت شاد را به صورت رایگان ارائه می‌کنند تا خانواده‌ها بدون نگرانی بابت دسترسی به اینترنت به شبکه شاد متصل شوند.

رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند مسیر جذب معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد

حاجی میرزایی در مورد بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش گفت: معلمان از دو طریق استخدام می‌شوند. یکی تحصیل چهارساله در دانشگاه فرهنگیان و دیگری از طریق آزمون ورودی برای فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها که آنها هم دوره یک ساله‌ای در دانشگاه فرهنگیان می‌گذرانند. رهبر معظم انقلاب بیشتر بر این موضوع تاکید داشتند که مسیر استخدام معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد و روش‌های دیگر جذب معلم مسدود شود.

وی با بیان اینکه هیچ شغلی در عالم غنی‌تر از شغل معلمی نیست، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند اول خود معلمان باید این موضوع را درک کنند و دوم شرایط زندگی اجتماعی برای معلمان بهتر شود. امسال قدم‌های خوبی در این بخش برداشتیم. سطح حقوق معلمان را به سایر کارمندان رساندیم. در تامین مسکن فرهنگیان هم اقدامات خوبی انجام گرفته است و تفاهم نامه ای با وزارت مسکن و شهرسازی برای تامین مسکن فرهنگیان منعقد شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بیانات رهبری درباره لزوم توجه به تربیت و پرورش دانش آموزان گفت: فعالیت‌های بزرگی در بخش پرورش انجام شده که البته می‌تواند خیلی بیشتر از این باشد که جذب تعداد بالای مربیان پرورشی یا رشته‌های مخصوص پرورشی در دانشگاه فرهنگیان از جمله این اقدامات طی سال‌های اخیر است.

کنکور در پایان نظام آموزشی ۱۲ساله فقط به وجوه دانشی توجه دارد

حاجی میرزایی ادامه داد:  ۱۲سال دانش‌آموزان را تربیت می‌کنیم و این مسیر در انتها به کنکور می‌رسد. این مبنای ارزشیابی  متاسفانه فقط به وجوه دانشی توجه دارد. نظام ارزشیابی ما باید به وجوه تربیتی انسان‌ها هم توجه داشته باشد. اگر بخواهیم اقتصادی سالم داشته باشیم باید هدفگذاری‌های عملی ما تغییر کند نه هدف گذاری بیانی.

۲۰۳۰در آموزش و پرورش اجرا نمی شود

وی درباره اظهارات رهبری درباره سند ۲۰۳۰گفت: در نظام آموزش رسمی ما چنین چیزی اجرا نمی‌شود و اگر جایی اجرا شد با آن برخورد خواهد شد.

موافقت بهزیستی برای واگذاری مهدکودک‌ها به آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش درباره مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌ها در بیانات مقام معظم رهبری گفت: سازمان بهزیستی موافق است که مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌ها به طور کامل زیر نظر وزارت آموزش و پرورش باشند.

حاجی میرزایی در پاسخ به سوالی درباره عدم امکان خانواده‌های کم بضاعت در خرید ماسک و اختصاص سرانه بهداشتی مدارس به خرید ماسک برای این اقشار گفت: بله این امکانپذیر است و اکنون خیرانی در زمینه تهیه ماسک برای مناطق محروم و دانش‌آموزان کم بضاعت فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز