خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش:

۹۵ تخلف اداری فرهنگیان به دلیل عدم آشنایی با قانون است

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۳۹۳

معاون حقوقی و امور مجلس در سی‌وچهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزش‌وپرورش سراسر کشور گفت: همه مدیران کل موظفند آمار دقیقی از وضعیت اسناد مدارس استان بدهند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، قاسم احمدی لاشکی در میزگرد تخصصی آموزش ‌و پرورش و مجلس شورای اسلامی در سی‌وچهارمین اجلاس مدیران و روسای آموزش‌وپرورش کشور با اشاره به موضوع مجلس گفت: تأکید مقام رهبری بر این است که مجلس در رأس امور است و به همین دلیل در وزارت آموزش‌وپرورش وظیفه‌ داریم تعامل خوبی با مجلس شورای اسلامی داشته باشیم و همچنین با کمیسیون آموزش و تحقیقات تعامل بیشتر و بهتری است.

وی با اشاره به راهکارها جهت تعامل با مجلس گفت: همسو کردن ظرفیت‌های نمایندگان مجلس برای تحقق اهداف آموزش ‌و پرورش مهم است.

معاون حقوقی و امور مجلستصریح کرد: آنچه با عنوان قانون بودجه نوشته می‌شود و آنچه در مجلس جهت حمایت از آموزش‌وپرورش تصویب می‌شود، ارزشمند است. اگر در قانون برنامه ششم توسعه، رتبه‌بندی فرهنگیان نوشته شد و اکنون اجرایی شد از زحمات نمایندگان مجلس در آن زمان ناشی می‌شود. اکنون مجلس شورای اسلامی برنامه هفتم توسعه را می‌نویسد و باید تعامل داشته باشیم تا آموزش‌وپرورش در این برنامه مهم در نظر گرفته شود.

احمدی لاشکی با اشاره به اهمیت ارتقا نقش نمایندگان در برنامه‌ریزی‌های استانی گفت: نمایندگان مجلس در استان‌ها بیشترین و اثرگذارترین نقش را دارند لذا همسو کردن نمایندگان برای حل مسائل استانی و کاهش مطالبات پراکنده و افزایش قدرت چانه‌زنی آموزش‌وپرورش در برنامه‌وبودجه مدنظر است.

معاون حقوقی و امور مجلسبا اشاره به آمار تذکرهای نمایندگان مجلس به وزیر آموزش‌وپرورش گفت: این تذکرها برای بهتر شدن امور بوده است که از ۱۱۳ تذکر نمایندگان مجلس ۴۹ مورد در موضوع حقوق معلمان، ۱۷ مورد استخدام‌ها،۱۳ مورد به شبکه شاد، ۴ مورد عزل و نصب مدیران، ۲ مورد سند ۲۰۳۰، ۳ مورد سندهای عمرانی و ۲ مورد راجع به سند تحول بود؛ بنابراین حجم عمده تذکرها جهت بهبود عملکرد آموزش‌وپرورش است.

وی درباره مسائل حقوقی آموزش‌وپرورش گفت: در مسائل حقوقی مستندسازی بسیار مهم است. ۵۲ هزار و ۹۰۶ ملک ما از تعداد ۱۴۷۶ ملک آموزش‌وپرورش فاقد سند است. مدیران مدارس باید دنبال این مهم باشند که املاک آموزش‌وپرورش سنددار شود. امسال همه مدیران کل موظف هستند آمار دقیق وضعیت اسناد مدارس را بدهند. در حوزه دعاوی پرونده‌های زیادی داریم که سند نداریم و ضرر می‌کنیم.

احمدی لاشکی افزود: در بحث حمایت‌های حقوقی در طرح تحولی و پالایش قوانین اجرا در راستای سند تحول اقدامات مهمی انجام ‌شده است. همچنین راجع به خرید خدمات هم مستندات قابل دفاعی آماده کرده‌ایم.

معاون حقوقی و امور مجلس راجع به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری گفت: ۴۳ رأی هیئت بدوی داریم و معرفی اعضای هیئت بدوی بر عهده دفتر رسیدگی به تخلفات است لذا باید در هیات‌های رسیدگی به تخلفات افرادی که دارای مقبولیت، تخصص و قدرت تحلیل هستند، انتخاب شوند.

وی در مورد به پرونده‌های حقوقی آموزش‌وپرورش گفت: از سال۹۰ تا ۹۸ حدود ۳۵ صدم درصد پرونده‌های تخلفاتی داشتیم و بیش از ۹۵ درصد تخلفات انضباطی است و البته عمدتاً ناشی از عدم آگاهی نسبت به قانون است زیرا تعداد ۹۳ درصد محکومیت‌ها بازگشت پرونده و تکرار خطا نداشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز